Pārējo semināru un konferenču materiāli / Materials of other conferences and seminars
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Pārējo semināru un konferenču materiāli / Materials of other conferences and seminars by Author "Klūga, Vēsma"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemIeskats pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas tapušo Heinriha Stroda (1925-2012) darbu manuskriptos(2020) Klūga, VēsmaRaksts sagatavots balstoties uz konferencē nolasīto referātu un sniedz pārskatu par vēsturnieka Latvijas Universitātes (LU) profesora Heinriha Stroda privātkolekcijas materiāliem, ko 2013. gadā kā dāvinājumu no profesora ģimenes saņēma LU Bibliotēka. Rakstā aplūkoti LU Bibliotēkas krājumā esošie, ar profesora monogrāfiju tapšanu saistītie materiāli, starp kuriem ir daļēji to manuskripti, kā arī citi materiāli (arhīvu dokumentu kopijas, vēstules, fotogrāfijas, piezīmes utml.), kas tika izmantoti pētījumu sagatavošanā. Latvijas neatkarības atjaunošana 1990. gada 4. maijā deva iespēju piekļūt agrāk nepieejamiem vēstures izziņas avotiem, kas ļāva pieredzējušam Latvijas lauksaimniecības vēstures un katoļu baznīcas pagātnes pētniekam H. Strodam pievērsies agrāk slepeno Latvijas arhīvu fondu izpētei, kā arī strādāt Krievijas, Vācijas un citu valstu arhīvos. Tā radušās daudzas dokumentu pirmpublikācijas, kas palīdz izprast Otrā pasaules kara un pēckara politiskās norises Latvijā.
- ItemLatvijas Universitātes mācībspēku – Rīgas Politehniskā institūta absolventu – 20. gadsimta 20. gadu zinātnisko komandējumu atskaites Latvijas Universitātes Bibliotēkas krājumā(2022) Klūga, VēsmaRaksts sagatavots balstoties uz konferencē nolasīto referātu un sniedz pārskatu par astoņu Latvijas Universitātes (LU) mācībspēku – Rīgas Politehniskā institūta (RPI) absolventu – dzīves un profesionālo darbību un viņu 20. gadsimta 20. gadu zinātnisko komandējumu atskaitēm. Pagājušā gadsimta 20. un 30. gadu LU mācībspēkiem bija raksturīga rosīga zinātniskā darbība un komandējumi uz Eiropas valstīm ļāva padziļināt RPI iegūtās zināšanas un ieviest tās praksē.