Mācību materiāli / Training materials
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Mācību materiāli / Training materials by Author "Helmane, Ineta"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- ItemNodarbība Apmaiņa(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Apmaiņa problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Ko cilvēkiem nozīmē apmaiņa? Kas ir kopīgs apmaiņai un cenai? Kāpēc slāpes nomocīts cilvēks samainītu maisiņu ar dimantiem pret glāzi ūdens?
- ItemNodarbība Nabadzība(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Nabadzība problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Kāpēc pastāv nabadzība? Kāpēc dažiem cilvēkiem ir viss, bet citiem nav nekā? Visi ir bagāti: misija (ne) iespējama?
- ItemPilsonis 31 stundā. Darbs. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Kā dzīvot kā Bils Geitss? EKONOMIKA: personīgais budžets, taupīšana un uzkrāšana, ieguldīšana, bizness ĒTIKA: iestādes PILSONĪBA: brīvais tirgus 2. NODARBĪBA Problēma: Kas ir labāk, vai 300 eiro pabalsts vai 300 eiro alga? EKONOMIKA: darbs, alga ĒTIKA: sevis nozīmēšana profesionālajā darbībā PILSONĪBA: mācīšanās mācīties nozīme, darba attiecības 3. NODARBĪBA Problēma: Vai roboti aizstās cilvēkus? EKONOMIKA: darba dalīšana, produktivitāte, tehnoloģijas, inovācijas, cilvēkkapitāls ĒTIKA: attiecības starp cilvēku un tehnoloģiju PILSONĪBA: sociālā un ekonomiskā labklājība
- ItemPilsonis 31 stundā. Mediji un propaganda. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai es dzīvoju informācijas burbulī? EKONOMIKA: konkurence ĒTIKA: mūsdienu informācijas sabiedrība PILSONĪBA: plašsaziņas līdzekļu ietekme uz cilvēku 2. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai mūsu valstī ir vārda brīvība? EKONOMIKA: vara un sabiedrība ĒTIKA: patiesība un viedoklis PILSONĪBA: preses / vārda brīvības būtība 3. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Kā atpazīt propagandu? EKONOMIKA: starptautiskā konkurence ĒTIKA: attieksme pret populāro kultūru PILSONĪBA: neatkarīgu plašsaziņas līdzekļu loma, nacionālā drošība, pilsoniskā pretestība
- ItemPilsonis 31 stundā. Migrācija. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai imigranti atņems man darbu? EKONOMIKA: specializācija, konkurence ĒTIKA: nacionālo atšķirību ievērošana, asimilācija / akulturācija PILSONĪBA: emigrācijas iemesli, nacionālo kultūru daudzveidība 2. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai mums vajadzētu atvērt savas robežas? EKONOMIKA: darba dalīšana, valsts ekonomiskā situācija ĒTIKA: Nesaskaņas starp tautām PILSONĪBA: Konstitūcija, ES tiesību sistēma, rasu, etniskā un reliģiskā tolerance, mierīga līdzāspastāvēšana sabiedrībā 3. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Pasaule bez robežām EKONOMIKA: starptautiskā tirdzniecība, valstu specializācija ĒTIKA: nācijas vērtības, dažādas reliģijas PILSONĪBA: nacionālās, kultūras un politiskās identitātes būtība, starptautiskā solidaritāte, kultūras mantojums
- ItemPilsonis 31 stundā. Nabadzība : Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Kā es varu palīdzēt nabadzīgajiem? EKONOMIKA: privāts atbalsts, bezpeļņas organizācijas. ĒTIKA: draudzība, iejūtība. PILSONĪBA: sabiedriska organizācija, aktīva līdzdalība sabiedriskajā dzīvē.
- ItemPilsonis 31 stundā. Nevienlīdzība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai esi atšķirīgs vai esi līmenī? EKONOMIKA: nevienlīdzība, konkurence ĒTIKA: identitāte PILSONĪBA: vienlīdzība likuma priekšā, sociālā vienlīdzība 2. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Plaisa starp bagātajiem un nabadzīgajiem EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas, nodokļi ĒTIKA: greizsirdība, solidaritāte PILSONĪBA: sociālās atstumtības cēloņi 3. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai globalizācija var mazināt plaisu starp bagātajiem un nabadzīgajiem? EKONOMIKA: globalizācija, pārrobežu apmaiņa ĒTIKA: vienādas tiesības un iespējas PILSONĪBA: globalizācijas būtība, patriotisms.
- ItemPilsonis 31 stundā. Patērētājsabiedrība: Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Es pērku, tātad esmu? EKONOMIKA: piedāvājums un pieprasījums. ĒTIKA: indivīda pamatvajadzības. PILSONĪBA: brīvais tirgus.
- ItemPilsonis 31 stundā. Piesārņojums. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Mana planēta - mana atbildība? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 2. NODARBĪBA Problēma: Videi draudzīgs bizness: mīts vai realitāte? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 3. NODARBĪBA Problēma: Ilgtspējīga attīstība - vārdi vai zemes izdzīvošanas stratēģijas? EKONOMIKA: inovācija, valdības loma ekonomikā ĒTIKA: vides piesārņojuma samazināšana PILSONĪBA: vides aizsardzība
- ItemPilsonis 31 stundā. Sociālie tīkli. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Vai esmu atkarīgs no sociālajiem tīkliem? EKONOMIKA: alternatīvās izmaksas ĒTIKA: brīvība un atbildība, atkarība no tehnoloģijām un kā tas maina dzīvesveidu PILSONĪBA: informācijas sabiedrība 2. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Live vs. virtuālā komunikācija EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas ĒTIKA: saziņa tiešsaistē: ieguvumi un draudi, draudzība PILSONĪBA: informācijas sabiedrības jautājumi 3. NODARBĪBA Temats: Balsošanas laiks Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomizācija ĒTIKA: attiecības starp indivīdu un pūli PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma
- ItemPilsonis 31 stundā. Vēlēšanas. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomika ĒTIKA: indivīda un sabiedrības attiecības PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma 2. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības 3. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības
- ItemPilsonis 31 stundā. Veselība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Vai skolām vajadzētu aizliegt neveselīgu pārtiku? EKONOMIKA: uzvedības ekonomika ĒTIKA: brīvība un atbildība, paškontrole PILSONĪBA: pašpārvaldes būtība, paternālisms 2. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Korupcija veselības sistēmā EKONOMIKA: sabiedriskie labumi un pakalpojumi ĒTIKA: godīgums PILSONĪBA: privātās un sabiedriskās intereses, interešu konflikts, kukulis, korupcija 3. NODARBĪBA Temats: Veselība Jautājums: Pārtikas jauninājumi - ko mēs ēdīsim nākotnē? EKONOMIKA: inovācijas, alternatīvās izmaksas, konkurence, pieprasījums ĒTIKA: dzīvnieku tiesības PILSONĪBA: informācijas sabiedrība