Mācību materiāli / Training materials
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Mācību materiāli / Training materials by Author "Klempere-Sipjagina, Agita"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemPilsonis 31 stundā. Darbs. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Kā dzīvot kā Bils Geitss? EKONOMIKA: personīgais budžets, taupīšana un uzkrāšana, ieguldīšana, bizness ĒTIKA: iestādes PILSONĪBA: brīvais tirgus 2. NODARBĪBA Problēma: Kas ir labāk, vai 300 eiro pabalsts vai 300 eiro alga? EKONOMIKA: darbs, alga ĒTIKA: sevis nozīmēšana profesionālajā darbībā PILSONĪBA: mācīšanās mācīties nozīme, darba attiecības 3. NODARBĪBA Problēma: Vai roboti aizstās cilvēkus? EKONOMIKA: darba dalīšana, produktivitāte, tehnoloģijas, inovācijas, cilvēkkapitāls ĒTIKA: attiecības starp cilvēku un tehnoloģiju PILSONĪBA: sociālā un ekonomiskā labklājība
- ItemPilsonis 31 stundā. Migrācija. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai imigranti atņems man darbu? EKONOMIKA: specializācija, konkurence ĒTIKA: nacionālo atšķirību ievērošana, asimilācija / akulturācija PILSONĪBA: emigrācijas iemesli, nacionālo kultūru daudzveidība 2. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai mums vajadzētu atvērt savas robežas? EKONOMIKA: darba dalīšana, valsts ekonomiskā situācija ĒTIKA: Nesaskaņas starp tautām PILSONĪBA: Konstitūcija, ES tiesību sistēma, rasu, etniskā un reliģiskā tolerance, mierīga līdzāspastāvēšana sabiedrībā 3. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Pasaule bez robežām EKONOMIKA: starptautiskā tirdzniecība, valstu specializācija ĒTIKA: nācijas vērtības, dažādas reliģijas PILSONĪBA: nacionālās, kultūras un politiskās identitātes būtība, starptautiskā solidaritāte, kultūras mantojums
- ItemPilsonis 31 stundā. Nabadzība : Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Kā es varu palīdzēt nabadzīgajiem? EKONOMIKA: privāts atbalsts, bezpeļņas organizācijas. ĒTIKA: draudzība, iejūtība. PILSONĪBA: sabiedriska organizācija, aktīva līdzdalība sabiedriskajā dzīvē.
- ItemPilsonis 31 stundā. Nevienlīdzība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai esi atšķirīgs vai esi līmenī? EKONOMIKA: nevienlīdzība, konkurence ĒTIKA: identitāte PILSONĪBA: vienlīdzība likuma priekšā, sociālā vienlīdzība 2. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Plaisa starp bagātajiem un nabadzīgajiem EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas, nodokļi ĒTIKA: greizsirdība, solidaritāte PILSONĪBA: sociālās atstumtības cēloņi 3. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai globalizācija var mazināt plaisu starp bagātajiem un nabadzīgajiem? EKONOMIKA: globalizācija, pārrobežu apmaiņa ĒTIKA: vienādas tiesības un iespējas PILSONĪBA: globalizācijas būtība, patriotisms.
- ItemPilsonis 31 stundā. Patērētājsabiedrība: Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Es pērku, tātad esmu? EKONOMIKA: piedāvājums un pieprasījums. ĒTIKA: indivīda pamatvajadzības. PILSONĪBA: brīvais tirgus.
- ItemPilsonis 31 stundā. Piesārņojums. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Mana planēta - mana atbildība? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 2. NODARBĪBA Problēma: Videi draudzīgs bizness: mīts vai realitāte? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 3. NODARBĪBA Problēma: Ilgtspējīga attīstība - vārdi vai zemes izdzīvošanas stratēģijas? EKONOMIKA: inovācija, valdības loma ekonomikā ĒTIKA: vides piesārņojuma samazināšana PILSONĪBA: vides aizsardzība
- ItemPilsonis 31 stundā. Sociālie tīkli. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Vai esmu atkarīgs no sociālajiem tīkliem? EKONOMIKA: alternatīvās izmaksas ĒTIKA: brīvība un atbildība, atkarība no tehnoloģijām un kā tas maina dzīvesveidu PILSONĪBA: informācijas sabiedrība 2. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Live vs. virtuālā komunikācija EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas ĒTIKA: saziņa tiešsaistē: ieguvumi un draudi, draudzība PILSONĪBA: informācijas sabiedrības jautājumi 3. NODARBĪBA Temats: Balsošanas laiks Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomizācija ĒTIKA: attiecības starp indivīdu un pūli PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma
- ItemPilsonis 31 stundā. Veselība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Vai skolām vajadzētu aizliegt neveselīgu pārtiku? EKONOMIKA: uzvedības ekonomika ĒTIKA: brīvība un atbildība, paškontrole PILSONĪBA: pašpārvaldes būtība, paternālisms 2. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Korupcija veselības sistēmā EKONOMIKA: sabiedriskie labumi un pakalpojumi ĒTIKA: godīgums PILSONĪBA: privātās un sabiedriskās intereses, interešu konflikts, kukulis, korupcija 3. NODARBĪBA Temats: Veselība Jautājums: Pārtikas jauninājumi - ko mēs ēdīsim nākotnē? EKONOMIKA: inovācijas, alternatīvās izmaksas, konkurence, pieprasījums ĒTIKA: dzīvnieku tiesības PILSONĪBA: informācijas sabiedrība