Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses by Author "Abarone, Annija"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemDigitālās komunikācijas pašefektivitātes un vajadzības pēc izziņas saistība ar ziņojuma ticamības dimensiju novērtējumu sociālo mediju lietotāju uztverē(Latvijas Universitāte, 2022) Abarone, Annija; Dimdiņš, Ģirts; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātePētījuma mērķis bija noskaidrot digitālās komunikācijas pašefektivitātes un vajadzības pēc izziņas saistību ar ziņojuma ticamības dimensiju novērtējumu sociālo mediju lietotāju uztverē. Izlases apjoms: 100 respondenti - sievietes (82 %) un vīrieši (18 %). Respondenti vecumā no 18 līdz 66 gadiem (M = 40,39, SD = 13,84). Tika izmantota Spitsberga (2006) veidotā datorizētas komunikācijas kompetences (Computer mediated communication competence; CMC competence) apakšskala par pašefektivitāti (Spitzberg, 2006). Aptaujas tulkošanu Latvijā veikusi Annija Abarone. Vajadzība izzināt skala (Need for Cognition Scale, Cacioppo, Petty, & Kao, 1984). Latviešu valodā tulkojuši Ģ. Dimdiņš un I. Austers 2010. gadā. Ziņojuma / avota ticamības dimensiju skala, kas sastāvēja no avota ticamības, kurā kritēriji tika atlasīti balstoties uz teoriju, ziņojuma ticamību mērīja Apelmanas un Sundara (2015) noteiktie kritēriji ziņojuma ticamības novērtēšanai (Appelman & Sundar, 2015) un teorijā balstīta apakšskala par lietotāju iesaistes rādītājiem. Pētījumā tika novērotas statistiski nozīmīgas pozitīvas saistības starp digitālās komunikācijas pašefektivitāti, ziņojuma avotu un ziņojuma ticamību, kā arī starp vajadzību pēc izziņas un ziņojuma ticamību. Netika konstatētas statistiski nozīmīgas saistības starp vajadzību pēc izziņas, avota ticamību un lietotāju iesaistes rādītājiem, kā arī starp digitālās komunikācijas pašefektivitāti un lietotāju iesaistes rādītājiem.