Mācību grāmatas / Textbooks
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Mācību grāmatas / Textbooks by Issue Date
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- ItemModernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi matemātikas skolotājiem(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, MarutaGrāmata paredzēta studiju kursa “Modernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi” (4 kredītpunkti) apguvei integrētās profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” studentiem. Tajā iekļauts teorijas materiāls, uzdevumu piemēri un uzdevumi ar atrisinājumiem patstāvīgajam darbam. Materiālu var izmantot arī matemātikas skolotāji mācību procesā, gatavojot vidusskolēnus matemātikas olimpiādēm.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolotāja profesionālā darbība(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Margeviča-Grinberga, Ieva; Šūmane, IlzeGrāmatas satura apguve palīdzēs sekmēt topošo skolotāju izpratni par izglītības zinātņu būtību, aktuālo izglītības paradigmu, par skolotāja profesionālo darbību, mācību procesa būtību, skolēna mācīšanās vadību. Studenti iepazīsies ar kompetenču pieeju pedagoģiskajā procesā un citiem skolotāja profesionālās darbības aspektiem. Grāmatā iekļauti gan ierosinoši uzdevumi, sākot tēmas apguvi, gan uzdevumi patstāvīgām studijām, kā arī jautājumi diskusijai, norādīta literatūra un avoti dziļākai tēmu izzināšanai, pašrefleksijas par skolotāja profesionālo darbību veicināšanai.
- ItemPsiholoģija jaunajam skolotājam(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Svence, GunaGrāmata ir domāta kā mācību līdzeklis jaunajiem skolotājiem, studentiem, kuri apgūst psiholoģiju. Pamatā grāmatas saturs tiek saistīts ar izglītības psiholoģiju kā vienu no psiholoģijas apakšnozarēm, akcentējot mācīšanās psiholoģiju. Grāmatā lasītājam būs iespēja ieskatīties dažos ar izglītības psiholoģiju saistītos tematos – skolotāju iesaistīšanās darbā, skolotāju pašefektivitāte, tās saistība ar dzīvesspēku, tāpat tiks aplūkoti dažādi temati saistībā ar „Skola 2030” aktualitātēm izglītības pamatnostādnēs mūsdienu skolā, bet kontekstā ar skolēnu akadēmiskajiem sasniegumiem, pašvadīto mācīšanos, metakognīciju, skolotāja lomas maiņu, sociāli emocionālo mācīšanos, mācīšanās psiholoģijas teorijām. Tā kā grāmatā ir likts akcents uz mācīšanās tēmu, sīkāk tiek apskatīti šādi temati: skolēnu akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori, piemēram, skolotāja un vecāku loma, skolēnu mācīšanās stilu jeb stratēģiju nozīme mācību procesā, mācīšanās motivācija un tās saistība ar skolēnu akadēmisko pašefektivitāti un izaugsmes domāšanu. Tāpat grāmatā ir dots ieskats pozitīvās izglītības praksē.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Terminu skaidrojošā vārdnīca: Pamatskola un vidusskola, 11-18 gadu vecumam(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolēna radošuma sekmēšana un vērtēšana(2020) Briška, Ilze; Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem. Piedāvātais materiāls potenciāli būs noderīgs ikvienā metodikas kursā pamatizglītības skolotāju programmās, lai mērķtiecīgi organizētu skolēnu radošuma un līdz ar to caurviju prasmju – jaunrades un uzņēmējspējas, kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas, kā arī pašvadītas mācīšanās – attīstību dažādās izglītības jomās. E-grāmata tapusi ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes projekta “Inovatīvo e-mācību grāmatu un videofilmu izstrāde jaunajām izglītības, pedagoģijas un sporta virziena studiju programmām” atbalstu.
- ItemĪsi un vienkārši mācāmies pētīt un izprast matemātiku(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Mencis, JānisStudiju materiāli vidusskolas un pamatskolas matemātikas didaktikā matemātikas skolotāju programmas studentiem veidoti, ievērojot šādus principus: • studiju saturs atbilst kursa aprakstam “Skolas matemātikas praktikums II” un palīdz apgūt to, akcentējot mācību pieejas maiņu skolā un augstskolā un parādot dažādus sadarbības veidus; • grāmatas nodaļas veidotas, iekļaujot gan lekciju centrālos jautājumus saistībā ar matemātikas uzdevumiem, gan lekciju uzdevumus to satura jēgas izpratnei; • teorētiskais un praktiskais materiāls nodrošina atgriezeniskās saites iespējas; • komentāri uzdevumu veikšanai sniegti, balstoties uz praktiskām dzīves situācijām.
- ItemMūzika sākumizglītībā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Stramkale, LigitaŠajā grāmatā analizēts mūzikas izglītības mērķis, uzdevumi, saturs un mācību līdzekļu dažādība; apskatīti mūzikas mācīšanas un mācīšanās principi un modeļi; raksturoti mūzikas izteiksmes līdzekļi, mūzikas klausīšanās, skaņdarba izpratnes un dziesmas mācīšanas un mācīšanās veidi; iztirzāti mūzikas klausīšanās organizēšanas posmi, mūzikas uztveres aktivizēšanas paņēmieni un vokālais darbs mūzikas stundās. Grāmatā ir iestrādāti pētījumu rezultāti, mūzikas metodiķu labās prakses materiāli, pamatojoties uz autores pārliecību un personīgo pieredzi vairāk nekā 25 gadu garumā mūzikas izglītības jomā. Metodiskais līdzeklis “Mūzika sākumizlīglītībā” būs saistošs gan studentiem, kuri apgūst mūziku bakalaura līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā “Sākumizglītības skolotājs”, gan jau praktizējošiem mūzikas skolotājiem un sākumizglītības skolotājiem, gan ikvienam, kuru interesē, kā plānot, vadīt, vērtēt un izvērtēt muzikālās aktivitātes, kuras lielākoties saistītas ar aktīvu mūzikas klausīšanos un dziedāšanu.
- ItemJēgpilns mācību process vizuālajā mākslā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Briška, Ilze; Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem, apgūstot studiju kursu “Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas: Vizuālās mākslas metodika”, kā arī praktizējošiem skolotājiem. Grāmata palīdzēs mērķtiecīgi organizēt vizuālās mākslas nodarbības, lai skolēns, mācoties vizuālo mākslu bez pratības kultūras izpratnē un pašizpausmē mākslā, gūtu pašvadītas mācīšanās, kritiskas domāšanas un problēmu risināšanas, jaunrades, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības pieredzi, pilnveidojot caurviju prasmes. Grāmatā vizuālā māksla uztverta nevis kā mērķis, bet gan kā līdzeklis daudzveidīgu personisku, sociālu un kulturālu mērķu sasniegšanai.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma pirmskolā un sākumskolā. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolotāja profesionālā identitāte un pedagoģiskā meistarība(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Miķelsone, Ilze; Odiņa, IndraGrāmata “Skolotāja profesionālā identitāte un pedagoģiskā meistarība” paredzēta studentiem, absolventiem, skolotājiem, skolotāju skolotājiem, tālākizglītotājiem, izglītības darbiniekiem un citiem interesentiem. Tās saturs atklāj izglītības sistēmas elastību un atvērtību sadarbībai un ir virzīts uz skolotāju kompetenču, pedagoģiskās meistarības un profesionālās identitātes pilnveidi, karjeras attīstību mainīgos apstākļos.
- ItemGarīgās veselības veicināšana izglītības iestādēs. Vadlīnijas politikas veidotājiem(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemKultūra mākslā un māksla kultūrā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, Austra; Bernāts, Guntars; Geikina, Silvija; Irbe, Ingrīda; Mūrnieks, Andrejs; Stikāne, IlzeJaunākajā kultūras un mākslas izglītības redzējumā tiek piedāvāta starpdisciplināra kultūras satura integrācija idejiski saderīgās jomās. Elektroniskā mācību grāmata ir veidota divās daļās. I daļa veltīta kultūras teorijas jautājumiem, bet II daļa – liberālajām mākslām, kuras veido Eiropas kultūras kanonu: vizuālā māksla, literatūra, mūzika un teātra māksla. Šāds mācību materiāls pēc būtības ir aktuāls, jo ietver divas atsevišķi nedalāmas un vienlaicīgi īstenojamas pieejas: • mācīšanās par kultūru un mākslu, kas nostiprina kultūras izpratnes jēdzienu; • mācīšanās caur kultūru un mākslu, kas koncentrējas uz personīgo jaunradi, lietojot dažādus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus
- ItemDabaszinātņu mācību metodika(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Logins, Jāzeps; Birziņa, Rita; Dudareva, Inese; Kalvāne, GuntaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem. Piedāvātais materiāls potenciāli būs noderīgs ikvienā metodikas kursā pamatizglītības skolotāju programmās, lai mērķtiecīgi organizētu skolēnu radošuma un līdz ar to caurviju prasmju – jaunrades un uzņēmējspējas, kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas, kā arī pašvadītas mācīšanās – attīstību dažādās izglītības jomās.
- ItemIzglītības pētījumu aptaujas - no izveidošanas līdz datu apstrādei(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Geske, Andrejs; Grīnfelds, AndrisAptaujas ir ļoti svarīgs izglītības pētījumu instruments. Bieži vien jauniem pētniekiem ir maldīgs priekšstats, ka to izveidošana ir ātra un vienkārša. Tikai rūpīgi un precīzi izstrādātas aptaujas ir sekmīga pētījuma pamats. Autori cer, ka šī mācību grāmata būs drošs ceļvedis kursa darbu, diplomdarbu, maģistra darbu un promocijas darbu izstrādes laika pētījumos. Grāmata būs noderīga studentiem, maģistrantiem un doktorantiem, kā arī visiem, kas izstrādā un īsteno pētījumus izglītības jomā, datu savākšanai izmantojot aptaujas. Aptauju plānošanas, izstrādāšanas, pārbaudes un lietošanas izklāsts balstīts uz plašu teorētisko bāzi un autoru praktisko pieredzi starptautiskajā izglītības pētniecībā, kura gūta, kopš 1993. gada piedaloties IEA un OECD organizāciju starptautiskajos izglītības pētījumos.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Terminu skaidrojošā vārdnīca: pirmsskola un sākumskola, 3-10 gadu vecumam(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemMūsdienīga mācību vide skolēnu aktīvai iesaistīšanai mācību procesā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Margeviča-Grinberga, Ieva; Šūmane, IlzeGrāmatā apkopotas un analizētas jaunākās atziņas par mūsdienīgu mācību vidi un tās veidošanas iespējām skolā un klasē. Sniegts pārskats par zinātniskajā un metodiskajā literatūrā biežāk lietotajiem jēdzieniem, piemēram, droša (fiziski un emocionāli) mācību vide, inovatīva mācību vide, stimulējoša mācību vide, koprades mācību vide, figitālā vide, virtuālā mācību vide. Atspoguļoti pētījumi par mācību telpas dizaina ietekmi uz skolēnu iesaistīšanos mācību darbā un viņu mācību sasniegumiem. Apkopoti mācību telpas dizaina paraugi atbilstoši konkrētu mācību pieeju, metožu un organizācijas formu izvēlei. Grāmatā iekļauti uzdevumi, jautājumi diskusijai, pašpārbaudes jautājumi situācijas analīzei, lai rastu dziļāku izpratni par mācību vides iekārtošanu, tās novērtēšanas kritērijiem un ietekmi uz skolēnu mācību sniegumu.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Vecāku rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemBērna radošā pašizpausme vizuālajā mākslā pirmsskolā(LU Akadēmiskais apgāds, 2022) Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta topošajiem skolotājiem studiju kursam Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas: vizuālās mākslas metodika un praktizējošiem pirmsskolas skolotājiem, bērnu vecākiem. Grāmata palīdzēs skolotājam mērķtiecīgi organizēt pašizpausmes procesu vizuālajā mākslā, lai bērnam veidotos vispārīgās jeb caurviju prasmes, kas ietver bērna darbības kognitīvos, emocionālos un sociālos aspektus, kuri palīdz apgūt zināšanas, izpratni un pamatprasmes cilvēka darbībai nozīmīgās jomās. Grāmatas autore ir LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docētāja.