A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
Permanent URI for this community
Browse
Browsing A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL by Subject "16-19 gadi"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomplekso problēmu risināšanas prasmju saistība ar kognitīvajām spējām un vadības funkcijām skolēniem 16-19 gadu vecumā(Latvijas Universitāte, 2018) Hačatrjana, Liena; Raščevska, Malgožata; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātePromocijas darba mērķis: izpētīt sakarības starp komplekso problēmu risināšanas prasmēm, kognitīvajām spējām un vadības funkcijām vidusskolas skolēniem vecumā no 16 līdz 19 gadiem. Pētījumā tika mērīti problēmu risināšanas aspekti: zināšanu apguve un zināšanu pielietošana; kognitīvās spējas: fluīdā neverbālā, fluīdā verbālā un kvantitatīvā spriešana, darba atmiņa; vadības funkcijas: kavēšana, pārslēgšanās un darba atmiņas atjaunināšana. Rezultāti rāda, ka komplekso problēmu risināšanu visvairāk paredz fluīdā neverbālā spriešana. Komplekso problēmu risināšanas abi aspekti un kopējais rādītājs statistiski nozīmīgi korelē ar visām kognitīvajām spējām. Faktoru analīze rāda, ka komplekso problēmu risināšanai un kognitīvajām spējām pamatā var būt viens kopīgs latentais mainīgais. Tikai vadības funkciju darba atmiņas atjaunināšana paredz komplekso problēmu risināšanu. Atslēgas vārdi: komplekso problēmu risināšana, intelekts, vadības funkcijas, 16-19 gadi