Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses by Subject ""half–way home""
- ItemDzīves prasmju apguves process pusceļa mājā no klienta un sociālā darbinieka skatu punkta(Latvijas Universitāte, 2018) Eglīte, Ligita; Bela, Baiba; Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteMaģistra darba nosaukums ir „Dzīves prasmju apguves process pusceļa mājā no klienta un sociālā darbinieka skatupunkta”. Cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem dzīvo noslēgtā vidē – sociālos aprūpes centros. Dzīvojot institūcijā, netiek veicinātas jaunu zināšanu un prasmju apguves iespējas atbilstoši cilvēka spējām un interesēm, kā rezultātā tiek zaudētas jau esošās prasmes un veidojas institucionālā atkarība. Darba mērķis teorētiski un praktiski izpētīt VSAC „Rūja” pusceļa mājas klientu ar garīga rakstura traucējumiem dzīves prasmju apguves procesu no klienta un sociālā darbinieka skatupunkta. Pētījuma galvenie uzdevumi iepazīt pusceļa mājas pakalpojumu, struktūru, personālu, raksturot sociālā darbinieka lomas, uzdevumus, darba metodes. Analizēt dzīves prasmju apmācības programmas kapacitāti personām ar garīga rakstura traucējumiem, kā arī analizēt ekoloģiskās sistēmteorijas pielietojumu pusceļa mājā. Empīriskajā pētījumā tiek pētīta VSAC filiāles “Rūja” pusceļa mājas klientu dzīves prasmju apguves process no klienta un sociālo darbinieku skatupunkta ar daļēji strukturētās intervijas palīdzību. Datu analīzē izmantojot kontentanalīzi. Pētījums atklāj, ka galvenie kopējie kavējošie faktori dzīves prasmju īstenošanā no sociālo darbinieka un klienta skatījuma ir – klienta uzvedība, resursu ierobežotība (produktīvs un radošs darbs nav iespējams bez citu palīdzības, materiāliem, enerģijas, laika, naudas citiem būtiskiem resursiem). Sociālie darbinieki norāda uz profesionālo izdegšanu un klienti uz individuālo darbu, lai paplašinātu priekšstatu par pasauli.