Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses by Subject "1,5 - 2 gadu veci bērni"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- Item1.5 līdz 2 gadus vecu bērnu adaptācijas process pirmsskolā(Latvijas Universitāte, 2017) Lauberga, Vita; Purmale, Rasma; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteKvalifikācijas darba temats - “1,5 līdz 2 gadus vecu bērnu adaptācijas process pirmsskolā”, darba autore Vita Lauberga Kvalifikācijas darba vadītāja – Mg.paed. Rasma Purmale Darba mērķis – pētīt teorētiskās atziņas par veiksmīgas adaptācijas norises pamatnosacījumiem un veikt praktisko pētījumu par bērnu adaptācijas norisi pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no satura rādītāja, ievada, 2 daļām, 6 apakšdaļām, 5 attēliem, 19 tabulām, secinājumiem, 26 teorētiskās literatūras un citu avotu saraksts, darba apjoms 45 lappuses. Teorētiskajā daļā darba autore pēta un analizē teorētiskās atziņās par adaptāciju, adaptācijas veidiem, adaptāciju ietekmējošiem pamatnosacījumiem. Teorētisko atziņu izpēte tika veikta pamatojoties uz D.Lieģenieces, A.Vecgrāves, S.Omārovas, Dž. Bolbija, .V. Tonkovas – Jampoļskajas, J.Šmita – Kolmera, I.Stradomskas, R.Špallekas, J.A.Studenta, D. Dzinteres, I. Stangaines (2007) un citu autoru darbiem. Empīriskajā daļā darba autore veic bērnu adaptācijas norisi pēc izvirzītiem kritērijiem, vecāku un pedagogu anketēšanu par adaptācijas ietekmējošiem faktoriem. Darba autore veic pedagoģisko darbību, lai sekmētu pozitīvu adaptācijas norisi. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika izmantotas šādas pētnieciskās metodes: teorētiskās - pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras salīdzinošā analīze un empīriskās – novērošana un anketēšana, datu apstrādes un analīzes metodes - atspoguļošana grafiskā veidā. Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka hipotēze – jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē būs veiksmīgs, ja: bērniem tiks radīta labvēlīga un emocionāli droša vide, vecāki un pedagogi sadarbosies, vecāki sagatavos bērnu adaptācijas procesam izglītības iestādē, tika pierādīta, jo atkārtotais pētījums pierādīja, ka labvēlīga un emocionāli droša vide, sadarbība ar ģimeni sekmēja bērnu veiksmīgu adaptēšanos pirmsskolā