Mācību resursi ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā
Permanent URI for this collection
Erasmus projekta "Erasmus+ KA2 Projekts Citizen in 31 Hours n°2019-1-LT01-KA201-060726" ietvaros ir izstrādāts kurss "PILSONIS 31 STUNDĀ" ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā.
Projekta materiāli sastāv no tādiem 10 tematiem kā nevienlīdzība, nabadzība, migrācija, piesārņojums, patērētāji, sociālie tīkli, mākslīgais intelekts, viltotas ziņas utt. Katrā tematā ir trīs moduļi. Katrā modulī tiek aplūkota konkrēta apakštēma, kas atspoguļo personīgo vai kopienas, vai globālo perspektīvu. Katra no šīm perspektīvām ietver ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus.
================Browse
Browsing Mācību resursi ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā by Author "Klempere-Sipjagina, Agita"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemPilsonis 31 stundā. Darbs. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Kā dzīvot kā Bils Geitss? EKONOMIKA: personīgais budžets, taupīšana un uzkrāšana, ieguldīšana, bizness ĒTIKA: iestādes PILSONĪBA: brīvais tirgus 2. NODARBĪBA Problēma: Kas ir labāk, vai 300 eiro pabalsts vai 300 eiro alga? EKONOMIKA: darbs, alga ĒTIKA: sevis nozīmēšana profesionālajā darbībā PILSONĪBA: mācīšanās mācīties nozīme, darba attiecības 3. NODARBĪBA Problēma: Vai roboti aizstās cilvēkus? EKONOMIKA: darba dalīšana, produktivitāte, tehnoloģijas, inovācijas, cilvēkkapitāls ĒTIKA: attiecības starp cilvēku un tehnoloģiju PILSONĪBA: sociālā un ekonomiskā labklājība
- ItemPilsonis 31 stundā. Migrācija. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai imigranti atņems man darbu? EKONOMIKA: specializācija, konkurence ĒTIKA: nacionālo atšķirību ievērošana, asimilācija / akulturācija PILSONĪBA: emigrācijas iemesli, nacionālo kultūru daudzveidība 2. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai mums vajadzētu atvērt savas robežas? EKONOMIKA: darba dalīšana, valsts ekonomiskā situācija ĒTIKA: Nesaskaņas starp tautām PILSONĪBA: Konstitūcija, ES tiesību sistēma, rasu, etniskā un reliģiskā tolerance, mierīga līdzāspastāvēšana sabiedrībā 3. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Pasaule bez robežām EKONOMIKA: starptautiskā tirdzniecība, valstu specializācija ĒTIKA: nācijas vērtības, dažādas reliģijas PILSONĪBA: nacionālās, kultūras un politiskās identitātes būtība, starptautiskā solidaritāte, kultūras mantojums
- ItemPilsonis 31 stundā. Nabadzība : Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Kā es varu palīdzēt nabadzīgajiem? EKONOMIKA: privāts atbalsts, bezpeļņas organizācijas. ĒTIKA: draudzība, iejūtība. PILSONĪBA: sabiedriska organizācija, aktīva līdzdalība sabiedriskajā dzīvē.
- ItemPilsonis 31 stundā. Nevienlīdzība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai esi atšķirīgs vai esi līmenī? EKONOMIKA: nevienlīdzība, konkurence ĒTIKA: identitāte PILSONĪBA: vienlīdzība likuma priekšā, sociālā vienlīdzība 2. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Plaisa starp bagātajiem un nabadzīgajiem EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas, nodokļi ĒTIKA: greizsirdība, solidaritāte PILSONĪBA: sociālās atstumtības cēloņi 3. NODARBĪBA Temats: Nevienlīdzība Problēma: Vai globalizācija var mazināt plaisu starp bagātajiem un nabadzīgajiem? EKONOMIKA: globalizācija, pārrobežu apmaiņa ĒTIKA: vienādas tiesības un iespējas PILSONĪBA: globalizācijas būtība, patriotisms.
- ItemPilsonis 31 stundā. Patērētājsabiedrība: Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Es pērku, tātad esmu? EKONOMIKA: piedāvājums un pieprasījums. ĒTIKA: indivīda pamatvajadzības. PILSONĪBA: brīvais tirgus.
- ItemPilsonis 31 stundā. Piesārņojums. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Mana planēta - mana atbildība? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 2. NODARBĪBA Problēma: Videi draudzīgs bizness: mīts vai realitāte? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 3. NODARBĪBA Problēma: Ilgtspējīga attīstība - vārdi vai zemes izdzīvošanas stratēģijas? EKONOMIKA: inovācija, valdības loma ekonomikā ĒTIKA: vides piesārņojuma samazināšana PILSONĪBA: vides aizsardzība
- ItemPilsonis 31 stundā. Sociālie tīkli. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Vai esmu atkarīgs no sociālajiem tīkliem? EKONOMIKA: alternatīvās izmaksas ĒTIKA: brīvība un atbildība, atkarība no tehnoloģijām un kā tas maina dzīvesveidu PILSONĪBA: informācijas sabiedrība 2. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Live vs. virtuālā komunikācija EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas ĒTIKA: saziņa tiešsaistē: ieguvumi un draudi, draudzība PILSONĪBA: informācijas sabiedrības jautājumi 3. NODARBĪBA Temats: Balsošanas laiks Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomizācija ĒTIKA: attiecības starp indivīdu un pūli PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma
- ItemPilsonis 31 stundā. Veselība. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Vai skolām vajadzētu aizliegt neveselīgu pārtiku? EKONOMIKA: uzvedības ekonomika ĒTIKA: brīvība un atbildība, paškontrole PILSONĪBA: pašpārvaldes būtība, paternālisms 2. NODARBĪBA Temats: Veselība Problēma: Korupcija veselības sistēmā EKONOMIKA: sabiedriskie labumi un pakalpojumi ĒTIKA: godīgums PILSONĪBA: privātās un sabiedriskās intereses, interešu konflikts, kukulis, korupcija 3. NODARBĪBA Temats: Veselība Jautājums: Pārtikas jauninājumi - ko mēs ēdīsim nākotnē? EKONOMIKA: inovācijas, alternatīvās izmaksas, konkurence, pieprasījums ĒTIKA: dzīvnieku tiesības PILSONĪBA: informācijas sabiedrība