Mācību resursi ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā
Permanent URI for this collection
Erasmus projekta "Erasmus+ KA2 Projekts Citizen in 31 Hours n°2019-1-LT01-KA201-060726" ietvaros ir izstrādāts kurss "PILSONIS 31 STUNDĀ" ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā.
Projekta materiāli sastāv no tādiem 10 tematiem kā nevienlīdzība, nabadzība, migrācija, piesārņojums, patērētāji, sociālie tīkli, mākslīgais intelekts, viltotas ziņas utt. Katrā tematā ir trīs moduļi. Katrā modulī tiek aplūkota konkrēta apakštēma, kas atspoguļo personīgo vai kopienas, vai globālo perspektīvu. Katra no šīm perspektīvām ietver ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus.
================Browse
Recent Submissions
- ItemNodarbība Nabadzība(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Nabadzība problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Kāpēc pastāv nabadzība? Kāpēc dažiem cilvēkiem ir viss, bet citiem nav nekā? Visi ir bagāti: misija (ne) iespējama?
- ItemNodarbība Apmaiņa(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Apmaiņa problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Ko cilvēkiem nozīmē apmaiņa? Kas ir kopīgs apmaiņai un cenai? Kāpēc slāpes nomocīts cilvēks samainītu maisiņu ar dimantiem pret glāzi ūdens?
- ItemPilsonis 31 stundā. Mediji un propaganda. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai es dzīvoju informācijas burbulī? EKONOMIKA: konkurence ĒTIKA: mūsdienu informācijas sabiedrība PILSONĪBA: plašsaziņas līdzekļu ietekme uz cilvēku 2. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai mūsu valstī ir vārda brīvība? EKONOMIKA: vara un sabiedrība ĒTIKA: patiesība un viedoklis PILSONĪBA: preses / vārda brīvības būtība 3. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Kā atpazīt propagandu? EKONOMIKA: starptautiskā konkurence ĒTIKA: attieksme pret populāro kultūru PILSONĪBA: neatkarīgu plašsaziņas līdzekļu loma, nacionālā drošība, pilsoniskā pretestība
- ItemPilsonis 31 stundā. Vēlēšanas. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomika ĒTIKA: indivīda un sabiedrības attiecības PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma 2. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības 3. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības
- ItemPilsonis 31 stundā. Sociālie tīkli. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Vai esmu atkarīgs no sociālajiem tīkliem? EKONOMIKA: alternatīvās izmaksas ĒTIKA: brīvība un atbildība, atkarība no tehnoloģijām un kā tas maina dzīvesveidu PILSONĪBA: informācijas sabiedrība 2. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Live vs. virtuālā komunikācija EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas ĒTIKA: saziņa tiešsaistē: ieguvumi un draudi, draudzība PILSONĪBA: informācijas sabiedrības jautājumi 3. NODARBĪBA Temats: Balsošanas laiks Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomizācija ĒTIKA: attiecības starp indivīdu un pūli PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »