Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art by Author "Abasova, Tatjana"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemSadarbības ar vecakiem nozīme bērnu runas attīstības veicinašanā(Latvijas Universitāte, 2018) Abasova, Tatjana; Romenkova, Valentīna; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteKvalifikācijas darba tēma ir “Sadarbības ar vecakiem nozīme bērnu runas attīstības veicinašanā”. Kvalifikācijas darba oriģinālvaloda ir krievu. Darbs sastāv no ievada, divām galvenajām nodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un literatūras saraksta. Darba pirmā daļa autore ir teorētiski analizējusi runas attīstības pirmsskolas vecuma bērniem būtiskākos aspektus. Autore ir pētījusi runas attīstības galvenās problēmas un runas attīstības līmeņa paaugstināšanas metodes bērniem. Šajā nodaļā ir analizēta sadarbības ar vecākiem nozīme bērnu runas attīstības veicināšanā. Otrajā daļā galvenā uzmanība tiek pievērsta sadarbības ar vecākiem nozīmes izpētīšanai konkrētas bērnu grupas runas attīstības veicināšanā. Tika veikts apjomīgs empīrisks pētījums, kura laikā tika novērtēts bērnu runas attīstības līmenis sešos kritērijos pētījuma sākumā, tika veikta vecāku aptauja, kas atspoguļoja pedagoģiskā eksperimenta aktualitāti, vecāku gatavību iesaistīties pedagoģiskā eksperimentā un ģimenes aktivitāšu paradumus ikdienā bērnu runas attīstības sekmēšanā. Autore izstrādāja, ieviesa un aprobēja programmu-metodoloģijas kopumu 8 nedēļām gan darbam PII bērnu runas attīstības veicināšanā, gan sadarbībai ar vecākiem. Pētījuma noslēgumā tika analizēta bērnu runas attīstības dinamika pētījuma periodā un pētītas izstrādātās metodoloģijas priekšrocības un iespējamie trūkumi. Atkārtotā vecāku anketēšana un bērnu runas attīstības novērtēšanas rezultāti apstiprināja pedagogu sadarbības ar vecākiem nozīmi bērnu runas attīstības sekmēšanā. Autores izstrādātā metodoloģijas sadarbībai ar vecākiem ir izmantojama un rekomendējama pedagogiem savas profesionālās darbības uzlaboošanā.