Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art by Author "Abatniece, Andra"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vingrinājumos un rotaļās(Latvijas Universitāte, 2019) Abatniece, Andra; Skribanovska, Zane; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteBakalaura darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vingrinājumos un rotaļās.” Mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt vingrinājumu, rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās procesā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, empīriskā pētījuma, secinājumiem, literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Darba pirmajā nodaļā skatīta rotaļas nozīme pirmsskolas vecuma bērnu dzīvē, uzsverot to nozīmi pašapkalpošanās prasmju sekmēšanā, ņemot vērā vidējā pirmskolas vecuma bērnu attīstību un pieaugušo darbību pozitīvas attieksmes veidošanā. Otrajā darba nodaļā tika veikta praktiskā izpēte kā ar rotaļu palīdzību var sekmēt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi. Tika izvērtēts bērnu pašapkalpošnās prasmju attīstības līmenis 2018. gada oktobrī un 2019. gada aprīlī. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka pašapkalpošanās prasmes pilnveidosies, ja pieaugušie pedagoģiski pamatoti izmantos vingrinājumus un rotaļas. Pētot bērnu pašapkalpošanās prasmes vidējā pirmsskolas vecumā, iepazinos un secināju, ka rotaļa ir svarīga dzīves sastāvdaļa bērniem šajā vecumā un ar tās palīdzību ir iespējams sekmēt pašapkalpošanās prasmes. Veicot pētījumu darba autore paplašināja priekštatu par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību un prasmēm. Bakalaura darbs sastāv no 74 lappusēm, tsk. – 19 tabulas, 8 attēli un 13 pielikumi. Izmantoti 64 informācijas avoti.