Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art by Author "Abdullajeva, Meriama"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- Item4-5 gadus vecu bērnu uztveres sekmēšana nodarbībās dabā(Latvijas Universitāte, 2018) Abdullajeva, Meriama; Kalēja-Gasparoviča, Daiga; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: 4-5 gadus vecu bērnu uztveres sekmēšana nodarbībās dabā. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka ir svarīgi, lai bērni apzinātos sevi kā dabas daļu un veidotu pozitīvas attiecības ar to, kam savukārt ir būtiska nozīme viņu iekšējās un ārējās pasaules veidošanā. Pedagogam jāpatur prātā, ka katrs 4-5 gadus vecs bērns ir vienots veselums, kuram piemīt savas tikai viņam raksturīgas individuālas īpašības, tāpēc uztvere rodas tikai tad, ja kairinājumam ir zināms spēks, noteikta iedarbības pakāpe- vienam pietiek novērot tikai putna spalvu, lai jau rastos savā iztēlē konkrēts putna tēls, taču citam, jānovēro viss putns vai vairāki putni, lai galvā izveidotos priekšsstats un tēls. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā nodarbībās dabā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu uztvere? Darba teorētiskā daļa balstās uz A.Kondrovas, G.Svences, D.Lieģenieces u.c. par uztveri, tās sekmēšanu 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darba praktiskajā daļā tika atspoguļota empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultāti. Praktiskajā daļā tika aptaujāti pirmsskolas pedagogi, novēroti grupas bērni un piedāvātas praktiskas situācijas. Darba parktiskajā daļā secināts, ka darbā ar 4-5 gadus veciem bērniem nav iespējams stingri norādīt robežas, kādas prasmes bērnam jāapgūst, jo pie vienas un tās pašas rotaļas jeb situācijas jāatgriežas vairākkārt, prasmīgi tās variējot, lai bērnam būtu interesanti sev kaut ko jaunu atklāt. Viena no galvenām darbībām pirmsskolā ir rotaļa, lai veicinātu uztveri 4-5 gadus veciem bērniem jāizmanto sistemātiski novērojumi dabā, eksperimenti. Atslēgas vārdi: uztvere, 4-5 gadus veci bērni, daba, rotaļnodrbības dabā. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 8 tabulas, 8 attēli, 5 pielikumi