Izglītības modernizācija Latvijas skolās, īstenojot inovatīvu pētniecībā balstītu programmu par 21. gadsimta kompetencēm un tikumu ētikas attīstību ar virtuālās telpas atbalstu (ARETE-school) / Modernization of school education in Latvia through an innovative research-based program on 21st century competences and virtue ethics development supported by a virtual campus (ARETE-school)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Izglītības modernizācija Latvijas skolās, īstenojot inovatīvu pētniecībā balstītu programmu par 21. gadsimta kompetencēm un tikumu ētikas attīstību ar virtuālās telpas atbalstu (ARETE-school) / Modernization of school education in Latvia through an innovative research-based program on 21st century competences and virtue ethics development supported by a virtual campus (ARETE-school) by Subject "Rakstura izglītība"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Item“ARETE-school” gala ziņojums(Latvijas Universitāte, 2020-10) Fernández González, Manuel JoaquínŠajā ziņojumā ir informācija par pēcdoktorantūras projektu “Izglītības modernizācija Latvijas skolās, īstenojot inovatīvu pētniecībā balstītu programmu par 21. gadsimta kompetencēm un tikumu ētikas attīstību ar virtuālās telpas atbalstu (ARETE-school)” (Projekta līguma numurs: 1.1.1.2/ VIAA/1/16/071). Projekts tika īstenots no 2017. gada novembra līdz 2020. gada oktobrim, un tā kopējās izmaksas bija EUR 133,806. Projekta iznākuma rādītāji tika pilnībā sasniegti: tika izveidota jauna un ilgtspējīga pētnieka darba vieta, tika publicēti 9 zinātniskie raksti indeksētajos žurnālos un 3 pētniecības ziņojumi, ir izstrādāta jauna tehnoloģija, kura varētu tikt komercializēta (tiešsaistes platforma “Arete research”), un jauns IKT uzņēmums ir sācis sadarbību ar pētniecības iestādi (Latvijas Universitāte).. Ziņojums ir strukturēts 4 sadaļās: 1. sadaļā ir aprakstīta pētniecības programmas īstenošana, tostarp informācija par mērķu sasniegšanu, pētniecības pasākumu īstenošanu, sadarbības partneru iesaistīšanu, galvenajiem grozījumiem pētniecības projektā un ilgtspējību un pētniecības rezultātu turpmāku izmantojamību. 2. sadaļā apskatīta projekta zinātniskā kvalitāte, jo īpaši attiecībā uz pēcdoktorantūras pētnieka prasmju un kompetences uzlabošanu, pētniecības pieteikuma zinātnisko rezultātu skaidrību un zinātnisko kvalitāti, tiešsaistes platformas “Arete research” aprakstu un sasniegto rezultātu kvalitāti un ilgtspējību. 3. iedaļā skaidrota projekta sociālekonomiskā ietekme un sniegta informācija par pētniecības projekta rezultātu izplatīšanu un zināšanu pārnesi. Visbeidzot, 4. sadaļā sniegta informācija par projekta īstenošanas kvalitāti un pētniecības projekta kopsavilkuma budžetu. Ziņojuma beigās tiek arī piedāvāts pielikums ar dažiem vizuāliem materiāliem par projektu.
- Item“ARETE-school” programmas pilotēšanas zinātniskā uzraudzība(University of Latvia, 2020-10) Fernández González, Manuel JoaquínPēcdoktorantūras pētījuma programmas “ARETE school” mērķis bija vispārējās izglītības modernizācija Latvijas skolās, galveno uzmanību pievēršot rakstura izglītībai, sniedzot pētniecisku pamatojumu programmas “Arete school” modelēšanai un zinātniski uzraugot tās pilotēšanu un īstenošanu. Šajā ziņojumā ir iekļauta informācija par programmas “Arete school” zinātniskās uzraudzības organizēšanu, kas, ievērojot provizoriskās izpētes secinājumus un vidusposma ziņojuma ieteikumus, tika īstenota divos posmos: 1) “Arete catalyst” pilotprogrammas zinātniskais monitorings (pasniedzēju tālākās izglītības programma rakstura izglītībai); un 2) “Arete leadership” zinātniskais monitorings (nepārtrauktas attīstības programma skolu vadītājiem). “Arete catalyst” zinātniskais monitorings ietvēra transnacionālas skolotāju tālākizglītības programmas izstrādi rakstura izglītībai sadarbībā ar Erasmus + programmu “Atbalsts pedagogiem personīgu prasmju un rakstura izglītības attīstīšanai skolā”, kā arī tās pielāgošanu Latvijas sociālkultūras videi un tās pilotēšanu 2019. gadā Latvijas Universitātē. “Arete leadership” zinātniskais monitorings ietvēra programmas izstrādāšanas un īstenošanas zinātnisko uzraudzību, kas tika īstenota 2020. gada pavasara sākumā ciešā sadarbībā ar Rīgas un Pierīgas izglītības pārvaldēm. Programmas “Arete school” pilotprogrammas zinātniskā uzraudzība ļauj secināt, ka skolotāju un vadītāju tālākizglītības programmu izstrādē ir absolūti nepieciešams ņemt vērā viņu vajadzības, vēlmes un vērtības un ka šādās programmās būtu jādod dalībniekiem iespēja izveidot patiesu mācīšanās kopienu, kurā viņi jūtas cienīti un uzklausīti, un ka viņi ir programmas kopīgo zināšanu un pieredzes līdzveidotāji. Turklāt šādu programmu panākumu atslēga bija nodrošināt dalībniekiem praktiskus instrumentus, ko viņi būtu gatavi izmantot savā skolā, lai īstenotu un novērtētu rakstura izglītības nodrošināšanu. Dalībnieku atbildes gandrīz vienprātīgi norāda uz viņu interesi un vispārējo apmierinātību ar “Arete school” programmu. Pamatojoties uz šo pētījumu, tika izvirzīti daži galvenie ieteikumi tālākai īstenošanai.