Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry by Title
Now showing 1 - 20 of 2708
Results Per Page
Sort Options
- Item3D dzinēja pielāgošana spēļu izstrādē(Latvijas Universitāte, 2009) Kurzemnieks, Gatis; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarbā autors apskata un analizē pieredzi, kas tika gūta izmantojot paša izstrādāto un bakalaura darbā aprakstīto 3D dzinēju divu spēļu izstrādes procesā. Tā rezultātā tika atklātas daudzas sākotnējā dzinēja nepilnības un radās nepieciešamība pārprojektēt vairākus dzinēja moduļus, kā arī ievērojami papildināt funkcionalitāti. Rezultātā tika izveidota pilnīgi jauna rīku ķēde dzinēja satura eksportēšanai, kā arī ieviests jauns scēnas formāts. Kā jauna dzinēja funkcionalitāte tika pievienota skeletālās animācijas sistēma un specefektu moduļi. Visbeidzot autors apskata dzinēja pielāgošanu PC platformai, padarot to lietojamu izstrādei gan uz Xbox 360 platformas, gan PC.
- Item3D dzinējs Xbox 360 platformai(Latvijas Universitāte, 2007) Kurzemnieks, Gatis; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarbā autors skaidro vajadzību pēc 3D dzinēja un izskata ar dzinēja izstrādi saistītos jautājumus. 3D dzinējs ir universāls rīks, kas ļauj lietotājiem izmantot aparatūras iespējas ērtā veidā, lai radītu dažādas reālā laika 3D grafikas aplikācijas. Autora mērķis bija izpētīt XBox 360 konsoles iespējas kā arī izplānot, uzprojektēt un realizēt universālu 3D dzinēju darbam uz šīs platformas. Ir izpētīti dažādi 3D dzinēja daļu risinājumu varianti. No tiem autors ir izvēlējies viņaprāt labākos un pielāgojis tos XBox 360 platformai. Rezultātā ir uzprogrammēts 3D dzinējs, kuru var paplašināt un pielāgot dažāda žanra spēļu un 3D aplikāciju realizēšanai. Dzinējs tiek izmantots vairāku spēļu izstrādē XBox 360 platformai. Darbs pie dzinēja turpinās un autors plāno pievienot jaunas iespējas.
- Item3D dzinējs „Steel Engine" un datorspēle „Labyrinth"(Latvijas Universitāte, 2008) Ivanovs, Andrejs; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDotā maģistra darba mērķis ir izpētīt un realizēt universāla trīs-dimensiju (3D) dzinēja Steel Engine izveidošanu, kā arī izstrādāt daudzspēlētāju tīkla Labyrinth spēli, lai demonstrētu šī dzinēja iespējas. 3D dzinējs ir izstrādes rīks, kas iekļauj sevī kopīgu funkcionalitāti dažādu datorspēļu izveidošanai. Mūsdienīgs datorspēles dzinējs sastāv no daudzām komponentēm: 3D grafika, fizikas simulācija, tīkla spēle, vadība, resursu pārvaldība. Darba procesā tika izveidots objektu modelis; izpētīti divi ēnošanas algoritmi un realizēts labākais no tiem; pielietota dinamiska per-pixel apgaismošana. Grafikas optimizācijai tika izstrādāts neredzamu objektu noteikšanas algoritms, kā arī tika izpētītas dažādas mūsdienīgu datorspēļu tīkla sinhronizācijas pieejas un metodes, un izveidots optimizēts tīkla protokols Labyrinth datorspēlei.
- Item3d grafika ar paātrinātājiem un bez tiem(Latvijas Universitāte, 2006) Livšics, Arsenijs; Arnicāns, Guntis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteŠajā darbā tiek izpētīti datoru 3d grafikas pamati. Gandrīz visas operācijas ar 3d grafiku mūsdienā tiek veiktas izmantojot 3d paātrinātāju, jeb ar jaudīgo grafisko karšu palīdzību. Autors dziļāk interesējās par tiem procesiem, kuri paliek ārpus tipiskās 3d aplikācijas programmētāja redzes loka. Lai tos izpētītu, vispirms tiek apskatīti esošie 3d grafikas renderēšanas līdzekļi un to pamatfunkcijas, izmantojot OpenGL bibliotēkas piemēru. Tālāk tiek aprakstītas šo pamatfunkciju implementācijas, apkopojot tās autora izveidotajā bibliotēkā. Izstrādātā bibliotēka nodrošina 3d attēlu izveidošanu un manipulēšanu pēc OpenGL principiem, atbalsta dažādu tipu primitīvus, apgaismošanu un faktūrkartēšanu. Darbā tiek aprakstīti izmantotie algoritmi un izveidotās algoritmu modifikācijas. Tiek aplūkota izstrādātās programmatūras ātrdarbības optimizācija, kā arī neefektīvo koda fragmentu atrašanas problēma.
- Item3D grafikas aplikāciju salīdzināšana(Latvijas Universitāte, 2006) Pētersons, Jānis; Mizniks, Ilvars; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteBakalaura darbā ir veikta 3d grafikas aplikācijas salīdzināšana, kas ir panākta ar konkrētu aplikāciju izpēti. Sākumā tiek dots ieskats trīs dimensiju grafikā un tās sastopamība ikdienā. Kā arī tiek dots ieskats 3d grafikas attēlošanai aplikācijās ar to darbības principiem, kuru pamats visās aplikācijās ir vienots. Pēc tā notiek konkrēto aplikāciju izpēte. Aplikāciju apskats ir sniegts gan no teorētiskas informācijas, gan no autora praktiskās pieredzes tajās. Autora izvēle aplikācijās tika balstīta uz profesionālo lietotāju izvēles īpatsvaru (3ds Max, Maya) un uz paša pētījumu jauno paaudžu 3d grafikas aplikācijās (messiah, SketchUp). Šī darba beigās vēlreiz tiek salīdzināts aplikāciju kopskats, bet jau ar veikto praktisko analīzi tajās.
- Item3D informācijas iegūšana no dažādi fokusētiem attēliem(Latvijas Universitāte, 2009) Baradaks, Jānis; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteBakalaura darba mērķis izpētīt, atrast efektīgus paņēmienus kā iegūt 3D informāciju no dažādi fokusētiem attēliem. Darbā tiek aprakstīti un analizētas metodes un algoritmi, ar kuru palīdzību iespējams uzzināt attēla objektu savstarpējo novietojumu un attālumu līdz optiskajai sistēmai. Izstrādes procesā tiek izveidots un testēs jauns algoritms ar kura palīdzību iespējams noteikt attālumu līdz attēlā attēlotajiem objektiem.
- Item3D interneta tirdzniecības centrs(Latvijas Universitāte, 2008) Agranats, Mihails; Karnītis, Ģirts; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteŠajā darbā tiek aplūkota trīsdimensionālā grafiskā lietotāja interfeisa izveides problēma un šāda interfeisa izmantošanas nianses interneta veikalā, kā arī rīku komplekss šī risinājuma realizācijai konkrētajā projektā. Autors ir praktiski piedalījies šāda projekta īstenošanā un darbā tiek detalizēti aprakstīti būtiskākie projekta daļu fragmenti. Darba mērķis ir izveidot informācijas sistēmu, kura izmantotu trīsdimensionālo grafisko lietotāja interfeisu un noteikt to izmantošanas efektivitāti. Tiek aplūkotas dažādas tehnoloģijas šī mērķa sasniegšanai un no tām tiek izvelētas piemērotākas. Katram aplūkotam piegājienam tiek konstatēti trūkumi un veidi, kā šis piegājiens varētu tikt uzlabots.
- Item3D kino ietekme uz redzi(Latvijas Universitāte, 2011) Kalteniece, Alise; Krūmiņa, Gunta; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultātePētījuma mērķis: izvērtēt iemeslus, kas izsauc redzes problēmas un sūdzības skatoties 3D kino. Metodes: anketēšana, lai uzzinātu cilvēku domas par 3D kino un kādas ir redzes problēmas, kas ietekmē 3D efekta uztveri; TNO, Titmuss tests un stereoredzes tests ar tāluma projektoru stereoredzes novērtēšanai un salīdzināšanai 3 cilvēku grupām – bez sūdzībām, ar sūdzībām un cilvēkiem, kas neredz 3D kino efektu . Secinājumi: 17% respondentu Latvijā ir grūtības saskatīt 3D kino efektu, grupai, kas neredz 3D efektu, stereoasuma vidējās vērtības TNO testā 480”, Titmuss (apļi) – 400”, savukārt Titmuss (dzīvnieki) – 340”. Bakalaura darba apjoms – 44 lpp. Bakalaura darbs satur 2 pielikumus, 27 attēlus, 8 tabulas un 31 literatūras avotu. Atslēgas vārdi: stereoredze, stereoaklums, stereoasums, 3D kino.
- Item7.-8.klašu matemātikas kursa tematu nobeiguma darbu analīze(Latvijas Universitāte, 2012) Ārgale, Ruta; Kūma, Dace; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā „7. – 8. klašu matemātikas kursa tematu nobeiguma darbu analīze” ir analizēti projekta „Dabaszinātnes un matemātika” laikā izstrādātie 7. – 8. klašu matemātikas kursa tematu nobeiguma darbi, kuri tika aprobēti 26 izmēģinājumskolās laikā no 2009. līdz 2011. gadam. Darba pirmajā nodaļā tiks aplūkota teorētiskā informācija par pārbaudes darbu veidošanu, vērtēšanu un statistisko analīzi. Darba otrajā nodaļā analizēti 7. – 8. klašu matemātikas kursa tematu nobeiguma darbi, lai uzzinātu, ko skolēni mācību procesā nav apguvuši, kādu uzdevumu risināšana skolēniem sagādā vislielākās grūtības. Atslēgas vārdi: nobeiguma darbi matemātikā, pārbaudes darbu analīze, testelements, grūtības pakāpe, izšķirtspējas koeficients.
- Item78th Scientific Conference. Section: Magnetic Soft Matter: Book of Abstracts(2020-02-14) University of Latvia. 78th Scientific Conference; Zaben, AbdelqaderFebruary 14th, 2020; University of Latvia. Faculty of Physics, Mathematics and Optometry; House of Science, Jelgavas 3, Riga, Latvia
- Item802.1x pielietojums un attīstība Ethernet kabeļu tīklos(Latvijas Universitāte, 2009) Ritmanis, Jānis; Trukšāns, Leo; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarbā ir apskatīta 802.1X standarta teorētiskā puse, kā arī tās praktiskais pielietojums un dažādu izstrādātāju implementācija savos produktos un risinājumos. 802.1X ir institūta IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers Standards Association) izstrādāts standarts portu bāzētas pieejas kontrolei datortīklos. Standarts piedāvā autentifikācijas mehānismus iekārtām, kas vēlas piekļūt datortīklam. Galvenokārt darbā ir analizēts 802.1X pielietojums Ethernet kabeļu tīklos, potenciālās problēmas un riski, kā arī izveidoti ieteikumi to novēršanai vai samazināšanai. Tāpat darbā ir izvērtēta dažādu risinājumu izmantošana 802.1X ieviešanai vidēji lielu un lielu uzņēmumu datortīklos.
- Item85Rb D1 pāreju Fg=2 – Fe=3 un Fg=2 – Fe=2 lāzerinducētās fluorescences cirkulāro komponenšu atkarības no ārējā magnētiskā lauka eksperimentāli pētījumi(Latvijas Universitāte, 2019) Muzikants, Valters Liberts; Mozers, Artūrs; Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāteŠī darba mērķis bija izpētīt lāzerinducētas fluorescences (LIF) signāla struktūras pie mainīga ārējā magnētiskā lauka rubīdija atomāro tvaiku šūnā. Tas tika paveikts novērojot divas pretēji cirkulāri polarizētas LIF gaismas komponentes. Šim darbam tika izvēlētas 85Rb D1 līnijas Fg=2→Fe =3 un Fg=2→Fe =2 pārejas un tika sasniegtas magnētiskā lauka vērtības līdz 3000 Gausiem. Tika pētīta lāzera stara jaudas un izvēlētās pārejas ietekme uz LIF signālu, un iegūtie eksperimentālie signāli tika salīdzināti ar Lāzeru Centrā izveidota teorētiskā modeļa datiem [1].
- Item87Rb pārejas Fg=2 - Fe=3 tumšās un gaišās rezonanses kontrasta eksperimntālā izpēte(Latvijas Universitāte, 2011) Opaļevs, Dmitrijs; Auziņš, Mārcis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarbā tiek pētītas nelineārās magneto-optiskās rezonanses 87Rb D2 līnijai, ierosinot supersīkstruktūras pāreju no pamatstāvokļa ar pilno leņķisko momentu Fg=2 uz ierosināto stāvokli ar pilno leņķisko momentu Fe=3. Uzmanība tiek pievērsta rezonanses kontrasta atkarībai no ierosinošā starojuma jaudas blīvuma, kā arī no Rb tvaiku temperatūras.
- ItemAberāciju ietekme uz spēju atšķirt dihoptiskus attēlus(Latvijas Universitāte, 2010) Kuibida, Marija; Karitāns, Varis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 43 lappusēm. Tas satur 27 zīmējumus, 7 tabulas, 2 pielikumus un 50 atsauces uz literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: aberācija, dihoptiskie attēli, atšķiršanas slieksnis, konstantu stimulu metode, RMS vērtība. Darba mērķis: Noskaidrot, kāda ir RMS vērtība katram aberāciju veidam, pie kuras subjekts spēj pamanīt attēla atšķirības. Subjekti: Eksperimentā piedalījās 15 subjekti no 18 līdz 21 gada vecumam (vidējais vecums 20 gadi), 2 subjektiem bija miopijas korekcija, subjektu vidējais starpzīlīšu attālums ir 62,2 mm. Eksperimenta laikā 10 no 15 subjektiem bija nepieciešama prizmatiskā korekcija, lai varētu saplūdināt dihoptiskus attēlus. Metode: Pirms eksperimenta uzsākšanas, subjekts pavadīja vismaz 15 min tumsā, lai adaptētos tumsas apstākļiem. RMS slieksnis tika mērīts ar konstantu stimulu metodes palīdzību. Ar PMT datorprogrammas palīdzību tika mainīts aberācijas veids un apjoms tādā veidā mainot kreisās acs attēla kvalitāti. Subjektam bija jāziņo, vai viņš redz vai neredz izmaiņas attēla kvalitātē. Eksperiments tika atkārtots 10 reizes katram subjektam. Rezultāti un to analīze: Viena subjekta dati tika izslēgti no datu analīzes, jo subjekts neadekvāti atbildēja uz stimulu. Eksperimenta laikā iegūtajiem rezultātiem tika zīmētas psihometriskās līknes. Slieksnis tika ņemts pie 50% stimula uztveršanas reizēm. Katram aberācijas veidam ir atrastas RMS sliekšņa vērtības, pie kurām subjekts sāk pamanīt attēla atšķirības. Astigmātismam RMS sliekšņa vērtība ir 0.154 ± 0,01 Ām, Komai 0.126 ± 0,008 Ām, Trīslapiņu aberācijai 0.105 ± 0,007 Ām un Sfēriskai aberācijai 0.204 ± 0,014 Ām. Starp visu aberācijas veidu RMS sliekšņa vidējām vērtībām, izņemot komu un trīslapiņu aberāciju, ir būtiska atšķirība (p << 0,05). Secinājumi: RMS sliekšņa vērtības dažādiem aberācijas veidiem ir dažādas. RMS sliekšņa vērtību analīze parāda, ka starp četriem aberāciju veidiem (astigmātisms, koma, trīslapiņu aberācija, sfēriska aberācija) trīslapiņu aberācijai ir vismazākā RMS sliekšņa vērtība, bet vislielākā ir sfēriskai aberācijai.
- ItemAbstraktā biznesmodelēšana(Latvijas Universitāte, 2007) Kaļiņins, Aleksejs; Podnieks, Kārlis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteTiem cilvēkiem, kuri nodarbojas ar modelēšanas rīku izstrādi, ir labi zināms, ka 90% no rīka funkcionalitātes tiek radīti tikai reti sastopamu situāciju modelēšanai. Šādā veidā rīka lietotājam tiek radīti sarežģījumi atlikušo 10% gadījumu modelēšanai, kad viņš/viņa mēģina modelēt vienkāršas un visbiežāk sastopamas situācijas. Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt šādas situācijas un izstrādāt modelēšanas rīku, kas perfekti atbalstītu šos 10%. Darba teorētiskajā daļā ir plānots aplūkot iepriekš minētas sastopamākās situācijas un izstrādāt modeli, kuru pēc tam varētu izmantot lietotāja izveidota modeļa uzturēšanā. Darba praktiskajā daļā ir plānots apskatīt un izpētīt atklātā pirmkoda Eclipse platformas grafiskās un modelēšanas iespējas, izstrādāt abstraktās biznesmodelēšanas rīku un eksperimentāli pārbaudīt, cik parocīga šāda abstraktā biznesmodelēšana varētu būt praksē.
- ItemAbu acu radzeņu un priekšējo kameru parametru salīdzināšana(Latvijas Universitāte, 2011) Kļaviņa, Dace; Krūmiņa, Gunta; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 50 lapām, satur 39 attēlus, 5 tabulas, 2 pielikumus un 29 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Noskaidrot vai starp acīm pastāv simetrija vai asimetrija. Subjekti: Tika analizēti 310 pacienti (620 acis), 213 sievietes un 97 vīrieši, vidējais vecums - 32 gadi. Metode: No pacientu kartiņām tika iegūti dati par pacientu subjektīvo korekciju un radzenes un priekšējās kameras parametriem. Parametri tika analizēti ar T-testu sapārotiem lielumiem. Rezultāti: No radzenes parametriem būtiskas atšķirības (p<0,05) starp acīm ir konstatētas: priekšējās virsmas horizontālajam liekumam un stiprumam, aizmugurējās virsmas horizontālajam liekumam un stiprumam, vertikālajam liekumam un tilpumam, no priekšējās kameras parametriem – tilpumam. Atslēgas vārdi: radzene, priekšējā kamera, asimetrija.
- ItemAcī "noklīdušās" gaismas izmaiņas kontaktlēcu nēsātājiem(Latvijas Universitāte, 2012) Astiča, Kristīne; Grabovskis, Vitolds; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteMaģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 60 lapām, satur 54 attēlus, 32 atsauces uz literatūras avotiem un 1 pielikumu. Mērķis: Izvērtēt acī „noklīdušās” gaismas izmaiņas mīksto kontaktlēcu lietotājiem un noteikt ietekmējošos faktorus. Subjekti: Pētījumā piedalījās 10 cilvēki ar un 10 bez kontaktlēcu korekciju. Metodes: Tika veikti kontrasta sliekšņa mērījumi krēslas apstākļos un pretgaismas ietekmē, izmantojot FrACT datorprogrammu. Rezultāti un secinājumi: Mīksto kontaktlēcu lietošana palielina acī „noklīdušās” gaismas daudzumu (p<0,05). Acī „noklīdušo” gaismas daudzumu ietekmē refrakcijas lielums, bet maz noteicošs ir kontaktlēcu kā optiskā līdzekļa lietošanas ilgums un kontaktlēcu pāra nolietojums. Atslēgvārdi: kontrastjutība, gaismas izkliede acī, žilbšana, kontaktlēcas
- ItemAcī "noklīdušās" gaismas pakāpes novērtēšana ar datorizētām metodēm(Latvijas Universitāte, 2012) Kaužena, Zane; Ikaunieks, Gatis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarba mērķis: Izstrādāt vienkāršotu metodiku acī noklīdušās gaismas novērtēšanai klīnikas apstākļos. Subjekti un metode: Eksperimentā piedalījās 60 pētījuma dalībnieki dažādās vecuma grupās. Acī „noklīdušās” gaismas līmeni noteica ar datorizētu programmu, kas darbojās pēc tiešās kompensācijas metodes principa. Subjektīvo žilbšanu noteica ar datorizētu spožuma testu. Rezultāti: Acī “noklīdušās” gaismas līmeņa novērtēšanas testā iegūtie rezultāti uzrāda vērtību palielināšanos līdz ar vecumu. Izstrādātā datorizētā metodika ir izmantojama acī „noklīdušās” gaismas līmeņa novērtēšanai klīnikā. Subjektīvās žilbšanas tests uzrāda žilbšanas palielināšanos ar vecumu (p<0,05). Starp acī “noklīdušās” gaismas līmeni un subjektīvo žilbšanu nepastāv korelācija (R2 = 0,04). Secinājumi: Subjektīvās žilbšanas tests nav pielietojams acī “noklīdušās” gaismas līmeņa novērtēšanā.
- ItemAcī „noklīdušās” gaismas ietekme uz redzes asumu un kontrastjutību(Latvijas Universitāte, 2010) Kaužena, Zane; Ikaunieks, Gatis; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarba mērķis: novērtēt vai jauniem autobraucējiem redzes funkciju pārbaudei pietiek ar redzes asuma un kontrastjutības testu veikšanu, vai arī nepieciešams pārbaudīt acī „noklīdušās” gaismas daudzumu. Kā arī atkārtot eksperimentu, kas ir minēts literatūrā un pārbaudīt iepriekš izgatavotas iekārtas mērījumu precizitāti Subjekti un metode: Eksperimentā piedalījās 28 subjekti vecumā no 19 līdz 23 gadiem. Acī „noklīdušās” gaismas daudzumu noteica ar iepriekš izgatavotu ierīci, kas darbojās pēc tiešās kompensējošās metodes principa. Redzes asums un kontrastjutība tika noteikta izmantojot FrACT testu. Rezultāti: Starp redzes asumu un acī „noklīdušo” gaismu noteikta vidēji cieša korelācija (R=0,59). Starp kontrastjutību un acī „noklīdušo” gaismu ir vāja kontrastjutība (R=0,05). Secinājumi: Neskatoties uz vidēji ciešo korelāciju acī „noklīdušās” gaismas daudzumam ar redzes asumu, pēc literatūras datiem, pilnai šoferu redzes kvalitātes novērtēšanai bez redzes asuma un kontrastjutības testiem būtu nepieciešams izmantot arī acī „noklīdušās” gaismas mērījumus, kuri vairāk korelē ar šoferu sūdzībām par žilbšanu, vadot auto naktī. Atslēgas vārdi: acī „noklīdusī” gaisma, redzes asums, kontrastjutība.
- ItemAcs aberācijām atbilstošas spoguļvirsmas izveidošana(Latvijas Universitāte, 2010) Kokare, Kristīne; Fomins, Sergejs; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 41 lapām, satur 28 attēlus un 2 tabulas, 28 literatūras atsauksmes. Darba mērķis: Izveidot spoguļvirsmu no fotoinducētās As-S-Se plānās kārtiņas plāksnītes atbilstoši subjekta augstāku kārtu aberācijām. Subjekts: Eksperimentā piedalījās viens subjekts. Labākais redzes asums abām acīm 1,2. Nav bijušas nopietnas acs saslimšanas un veikta refraktīvā lāzerķirurģija. Metodes: As-S-Se plānās kārtiņas biezuma izmaiņu pētījumi dažādos apgaismošanas un kodināšanas apstākļos. Kā arī acs aberāciju mērījumi ar Shack-Hartmann viļņu frontes sensoru un caurspīdīga maskas izveide, caur kuru apgaismo As-S-Se plāno kārtiņu, lai iegūtu acs aberācijām atbilstošu spoguļvirsmu. Rezultāti un secinājumi: Palielinoties As-S-Se plānās kārtiņas virsmas apgaismojumam, pieaug tās kodināšanās lielums un samazinās virsmas biezums. Nepieciešamais plānās kārtiņas dziļums ir 0,6 Ām, lai koriģētu subjekta augstāku kārtu aberācijas. Izstrādātā eksperimentu apstākļu metodika nebija optimāla, lai iegūtu acs aberācijām atbilstošu spoguļvirsmu. Atslēgas vārdi: As-S-Se plānās kārtiņas, acs aberācijas, adaptīvā optika redzes zinātnē