A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
Permanent URI for this community
Browse
Browsing A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL by Author "Āboltiņa, Līga"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Item7-gadīgo bērnu sociālā adaptēšanās 1.klasē skolā(Latvijas Universitāte, 2014) Āboltiņa, Līga; Žogla, Irēna; Kaņepēja, Ruta Ināra; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteLīgas Āboltiņos promocijas darbs pedagoģijas zinātnē skolas pedagoģijas apakšnozarē ” 7-gadīgo bērnu sociālā adaptēšanās 1.klasē skolā” izstrādāts LU PPMF Pedagoģijas nodaļā Dr.habil.paed. profesores Irēnas Žoglas vadībā. Pētījuma aktualitāti nosaka 7-gadīgā bērna sociālās vides maiņa no pirmsskolas uz skolu un gatavība mācību darbībai 1.klasē, kas atkarīga no sociālās adaptācijas procesa skolā. 7-gadīgā bērna sekmīga sociālā adaptēšanās būtību raksturo 7- gadīgo bērnu attīstības likumības un tām atbilstīgas pedagoģiskās darbības mijiedarbība. Pētījuma mērķis ir apzināt 7-gadīgu bērnu sociālās attīstības likumības sociālajā vidē, izpētīt 7-gadīgu bērnu sociālo pieredzi un vajadzību pēc pedagoga palīdzības, izstrādāt bērnu attīstības un pedagoģiskā procesa likumībās pamatotu un eksperimentāli pārbaudītu modeli 7- gadīgā bērna sociālās adaptēšanās pilnveidei.
- ItemReflektīvā darbība sociālo darbinieku supervīzijā(Latvijas Universitāte, 2012) Āboltiņa, Līga; Rutka, Lūcija; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteSupervīzija Latvijā ir attīstības sākumā, tāpēc nav veikti pētījumi par tās pedagoģisko darbību, sniedzot sociālajiem darbiniekiem profesionālās pilnveides iespējas. Sociālā darba speciālistiem ir nepieciešama pedagoģiski pamatota supervīzija. Promocijas darbā tiek pētīts supervīzijas procesa pedagoģiskais aspekts, kas nodrošina mācīšanos un veicina spēju: sadarboties; reflektēt; teorētiskās zināšanas integrēt praksē; patstāvīgi pieņemt lēmumus, kā arī novērtēt un pārbaudīt rezultātus. Pētījuma mērķis ir izpētīt sociālo darbinieku reflektīvo darbību supervīzijā un atklāt sociālā darba supervīzijas pedagoģisko būtību. Saskaņā ar izvirzīto mērķi teorētiskajā daļā atklāts kā mūsdienu zinātniskajā literatūrā un avotos tiek izprasts sociālā darba supervīzijas jēdziens un kāda ir tā specifika. Izpētīti un noteikti reflektīvās darbības veidošanās priekšnoteikumi, mērķi, uzdevumi un struktūra. Teorētiski atklātie reflektīvās darbības kritēriji un to rādītāji ļāva empīriski izpētīt sociālo darbinieku izpratni par reflektīvās darbības nozīmi supervīzijā un reflektīvās darbības veidošanās supervīzijas procesā. Pētījuma rezultāti parāda, ka supervīzijas dalībnieki, īstenojot reflektīvu darbību, veido mācīšanās vidi, kurā ikviena dalībnieka individualitāte un profesionālās vajadzības ir respektējamas, tādējādi tiek sekmēta gan profesionālās pilnveides mērķu sasniegšana, gan arī iegūts pilnvērtīgs atbalsts. Atslēgas vārdi: reflektīvā darbība; supervīzija; sociālo darbinieku supervīzija.