Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD by Author "Aleksejeva, Inese"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemLatvijas patērētāju attieksme pret ģenētiski modificētiem organismiem(Latvijas Universitāte, 2016) Aleksejeva, Inese; Sloka, Biruta; Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteIneses Aleksejevas promocijas darba „Latvijas patērētāju attieksme pret ģenētiski modificētiem organismiem” mērķis ir izvērtēt Latvijas patērētāju attieksmi pret ģenētiski modificēto organismu (ĢMO) izmantošanu pārtikā un citās tautsaimniecības nozarēs, identificēt galvenos Latvijas patērētāju attieksmi pret ĢMO veidojošos faktorus un sniegt priekšlikumus par piemērotāko mārketinga komunikācijas veidu ar patērētājiem par ĢMO jomas jautājumiem. Promocijas darbā tika veikta analīze arī par citu valstu patērētāju attieksmi pret ĢMO, par to, kā veidojas šī attieksme un kādi faktori to ietekmē, veikta salīdzinošā analīze par Latvijas un citu pasaules valstu patērētāju attieksmi pret ĢMO, izvērtētas ĢMO attīstības perspektīvas, kā arī iespējamie ĢMO izmantošanas ieguvumi un iespējamie riski, Promocijas darba pirmajā nodaļā autore pievērsusies padziļinātai ĢMO attīstības perspektīvu analīzei, izpētījusi ĢMO attīstības vēsturi un izmantošanu pārtikā, dzīvnieku barībā, lauksaimniecībā un citās tautsaimniecības nozarēs, izvērtējusi ĢMO iespējamos riskus un ieguvumus cilvēku un dzīvnieku veselībai un videi, sniegusi analīzi par sociālekonomiskajiem riskiem un ieguvumiem, kā arī analizējusi ĢMO apriti regulējošos ES un Latvijas normatīvos aktus. Otrajā nodaļā autore analizējusi patērētāju attieksmi un tās vērtēšanas modeļus, sīkāk pētījusi patērētāju attieksmi pret ĢMO izmantošanu pārtikā, dzīvnieku barībā un citās tautsaimniecības nozarēs, identificējusi galvenos faktorus, kas ietekmē šo attieksmi, kā arī analizējusi mārketinga komunikāciju lomu patērētāju attieksmes pret ĢMO veidošanā. Trešajā nodaļā autore devusi ES ekspertu un Latvijas patērētāju attieksmes pret ĢMO aptaujas empīrisko rezultātu analīzi, izstrādājusi patērētāju attieksmes pret ĢMO modeli un priekšlikumus informācijas komunikācijai šajā jautājumā. Promocijas darba saturs izklāstīts uz 200 lapaspusēm, ilustrēts ar 25 attēliem un 29 tabulām. Literatūras sarakstā iekļauts 358 literatūras avots. Darbam pievienoti 7 pielikumi. Atslēgvārdi: ģenētiski modificēts organisms, ieguvumi, patērētāju attieksme, patērētāju attieksmi ietekmējošie faktori, mārketinga komunikācijas, riski.