Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art by Author "Ābele, Marina"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstība fizisko aktivitāšu un veselības jomā(Latvijas Universitāte, 2022) Ābele, Marina; Ābeļkalns, Ilvis; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteKvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstība fizisko aktivitāšu un veselības jomā. Darba autore: Marina Ābele Zinātniskais vadītājs: Ilvis Ābeļkalns Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski analizēt un praktiski aprobēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanas iespējas fiziskās aktivitātes un veselības jomā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: •Teorētiskājā daļā apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību fizisko aktivitāšu un veselības jomā. Teorētiskā daļa balstās uz J.Rinķa (2002); R. Fišera ( 2005); A.Vorobjova (2000); A. Šponas (2006); A. Šponas un I. Čamanes (2009); R. Ļesņičijas (2012); V. Zelmeņa (2000) teorijām. •Empīriskais pētījums tiek veikts no 2022. gada 31.janvāra līdz 25. februārim. Tajā piedalās ‘’X’’ pirmsskolas iestādes 20 bērni (5-6gadi), sporta skolotājs un divas audzinātājas. Pētījumā tika noskaidrots pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību darbības veicināšana vecākajā pirmsskolas vecuma bērniem fizisko aktivitāšu un veselības jomā. Darba autore pētīja, kā pamatkustību, prasmju apguve un nostiprināšana ar spēlēm un rotaļām, fiziskās aktivitātes nodarbībās, sekmē kognitīvo spēju attīstīšanu un pašvadītas mācīšanās attīstību. Balstoties uz pētnieku atziņām, empīriskajam pētījuma tiek izvirzīti kritēriji – attīstība un fiziskā aktivitāte. Darba autore secināja, ka kustību, prāmju apguve un nostiprināšana ar rotaļām un spēlēm, fiziskās aktivitātes jomā, sekmē kognitīvo spēju attīstīšanu un pašvadītas mācīšanās attīstību. Empīriskā pētījumā vecākās pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības noskaidrošanai tika izmantotas šādas pētījumu metodes: pedagoģiskais novērtējums, eksperiments, anketēšana, iegūto datu izpēte un analīze, secinājumi. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, 7 apakšnodaļas, secinājumi un ieteikumi. Darbā ievietoti 6 attēli, 6 tabulas, 44 literatūras avoti, pievienot 9 pielikumi. Darba apjoms 54 lpp. Atslēgas vārdi:pašvadīta mācīšanās,kognitīvās spējas, pamatprasmes, attīstība, sports un veselība.