Mūsdienās, veidojot informācijas sistēmas, nepieciešams tās veidot elastīgas un daudzfunkcionālas, lai varētu nodrošināt klientu vēlmes un spēt sekot līdzi strauji mainīgajai pasaulei. Lai to nodrošinātu, informācijas sistēmas bieži tiek veidotas balstoties uz Servisu orientētu arhitektūru, kurā sistēmas funkcionālā daļa tiek veidota atsevišķi un smalki sadalīta. Darbā apskatītas servisu orientētas arhitektūras, to realizācija un pielietojumi, veiktspējas problēmas, un risinājumi, kā tās samazināt. Izmantojot iegūto informāciju, veikts šo risinājumu salīdzinājums, kurš izmantots lēmumu koka izveidē. Balstoties uz iegūto lēmumu koku, izvēlēts viens no risinājumiem, kas izmantots informācijas sistēmas veiktspējas uzlabošanai.