Bakalaura un maģistra darbi (DF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (DF) / Bachelor's and Master's theses by Title
Now showing 1 - 20 of 2880
Results Per Page
Sort Options
- Item16S rRNS gēna vairāku un divu mainīgo reģionu mikrobioma rekonstrukcijas algoritmu iegūto rezultātu salīdzināšana(Latvijas Universitāte, 2022) Liepa, Edgars; Fridmanis, Dāvids; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte16S rRNS marķiergēna sekvencēšana ir viena no plašāk izmantotākajām un lētākajām mikrobioma taksonomiskā profila rekonstruēšanas metodēm. Taču, īso sekvencēšanas nolasījumu dēļ, visi gēna mainīgie reģioni nevar tikt nolasīti vienlaicīgi, bet tos nolasot atsevišķi zūd katra atsevišķā reģiona sasaiste ar pārējiem molekulas reģioniem kā arī par katru var tikt iegūts atšķirīgs datu apjoms, kas ierobežo kopējo mikrobioma kopas profilēšanas izšķirtspēju. Šajā darbā tiek aplūkota varbūtiskās rekonstrukcijas algoritma pieeja, kura izmanto vairāku 16S rRNS gēna reģionu noleases datus un maksimālās iespējamības varbūtisko algoritmu mikrobioma taksonomiskā profila rekonstrukcijai. Izmantojot Short MUltiple Reads Framework (SMURF) python implementācijas “Q2-SIDLE” 16S rRNS gēna reģionu rekonstrukcijas algoritmu un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrā pieejamās Atlantijas lašu (Salmo salar) zarnu mikrobioma paraugu 16S rRNS gēna sešu variablo reģionu gēnu sekvences nolasījumus, tika veikta mikrobioma rekonstrukcija un noteikta tajā esošo mikroorganismu taksonomiskā piederība un sadalījums. Iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar 16S rRNS divu variablo reģionu mikrobioma rekonstrukcijas rezultātiem, kas iegūts no tiem pašiem mikrobioma datiem. Iegūtie rezultāti apstiprināja hipotēzi, ka vairāku mainīgo reģionu apvienošana samazina efektu, kad atsevišķi reģioni viena mikroorganisma ietvaros tiek nolasīti dažādā daudzumā un ļauj noteikt precīzāku mikroorganismu taksonomisko piederību gan ģints, gan sugas līmenī.
- Item2. tipa diabēta pacientu un ārstu tuvināšana, lietojot Firbase datubāzi, veicinot attālinātu pārraudzību(Latvijas Universitāte, 2018) Cīrulnieks, Austris; Seļāvo, Leo; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteCukura diabēts ir viena no visizplatītākajām slimībām pasaulē, kuras apmēri strauji turpina augt. Eiropā ar diabētu slimo vairāk kā 60 miljoni cilvēku, savukārt Latvijā 2016. gadā slimnieku skaits sasniedza gandrīz 90 000 cilvēku. Otrā tipa diabēts ir populārākais diabēta tips, skarot 90-95% slimnieku. Balstoties uz neseniem pētījumiem, ir pierādīts, ka efektīva atveseļošanās metode ir intervālu treniņi. Darba autors iesaistījās projektā “Staigā Vesels” un izstrādāja attālinātas pārraudzības sistēmu ārstiem un pacientiem, palīdzot aprobēt hipotēzi, ka regulāra un pārraudzīta intervālu treniņu veikšana uzlabo pacientu veselību. Galvenais darba mērķis ir izstrādāt sistēmu ārstiem un datu mākoņkrātuvi intervālu treniņu datu glabāšanai. Galvenie darba uzdevumi ir izpētīt un izvēlēties piemērotāko veidu, kā savienot eksistējošo Android lietotni Instawalk, kurā tiek veikti intervālu treniņi diabēta pacientiem un glikozes mērījumi, ar mākoņkrātuvi, un iespējot šo datu atrādīšanu pacientus uzraugošajiem ārstiem un veselības speciālistiem. Sistēmas ieviešana risina ekonomiskās un ģeogrāfiskās problēmas, ļaujot pacientiem jebkur Latvijā piedalīties diabēta atveseļošanās projektā bez vai ar ļoti mazām izmaksām. Šādas sistēmas izstrāde un ieviešana ļautu vienam ārstam pārraudzīt un rūpīgi uzmanīt lielāka skaitu pacientu atveseļošanos kā līdz šim, rezultātā palīdzot gan ārstiem sasniegt vairāk pacientus, gan nodrošinot diabēta pacientiem ērtu un pieejamu atveseļošanās veidu neatkarīgi no dzīvesvietas. Autors bakalaura darbā izveidoja Firebase mākoņkrātuvi, kuru savienoja ar esošo Android lietotni “Instawalk”, apkopojot visu pacientu datus vienuviet. Tika izstrādāta tīmekļa vietne ārstiem un veselības speciālistiem, kur šos datus var aplūkot, izdarīt secinājumus par pacientu treniņu izpildi un pielāgot treniņu programmas. Ārsti spēj apskatīt kopsavilkumu visiem pacientiem par konkrētām aktivitāšu dienām, izpētīt katra pacienta treniņa laikus, pulsa mērījumu grafikus un glikozes mērījumus. Darba autors sasniedza izvirzītos mērķus un secināja, ka veselības datu apstrāde ir kompleksa, ir nepieciešams pievērst uzmanību datu drošībai, apstrādei un rūpīgai analīzei. Firebase ir ļoti piemērots rīks šādām sistēmām. Liela nozīme ir komunikācijai ar gala lietotājiem – ārstiem un pacientiem.
- Item2D spēle žandrā "Torņu aizsardzība"(Latvijas Universitāte, 2022) Dumbrauskis, Ernests; Kravcevs, Maksims; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt 2 dimensiju spēli žanrā “Torņu aizsardzība”, kuru varētu izmantot jebkurš ar mērķi atpūsties. Spēles mērķis ir aizsargāties no uzbrucējiem, kas nāk viļņos, ar torņu palīdzību, kas šos uzbrucējus iznīcinātu, tādejādi sasniedzot uzvaru. Spēles izstrādē tika izmantotas valodas JavaScript, HTML, CSS, kā arī bibliotēka FileSaver priekš JavasSript.
- Item2D spēle žandrā "Torņu aizsardzība"(Latvijas Universitāte, 2022) Dumbrauskis, Ernests; Kravcevs, Maksims; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt 2 dimensiju spēli žanrā “Torņu aizsardzība”, kuru varētu izmantot jebkurš ar mērķi atpūsties. Spēles mērķis ir aizsargāties no uzbrucējiem, kas nāk viļņos, ar torņu palīdzību, kas šos uzbrucējus iznīcinātu, tādejādi sasniedzot uzvaru. Spēles izstrādē tika izmantotas valodas JavaScript, HTML, CSS, kā arī bibliotēka FileSaver priekš JavasSript.
- Item3 RTPS kritisko funkciju monitoringa nodrošināšana ar Zabbix rīkiem(Latvijas Universitāte, 2017) Putrālis, Rinalds Rihards; Pretkalniņa, Māra; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darba mērķis ir ātra problēmu identificēšana sistēmās, ko iespējams panākt izveidojot grafikus un paziņojumus, kas ļaus administratoram un lietotājiem pārraudzīt esošos procesus centralizēti. Darbs tiks izstrādāts izmantojot Zabbix 3.0 pārvaldības sistēmu, lietojot Orabbix, kas ļaus monitorēt sistēmas procesus. Orabbix tiks ievietoti attiecīgi pieprasījumi, dati tiks iegūti no datubāzēm, kas tiks nosūtīti uz Zabbix, lai tiktu izveidoti grafiki vai saņemti atbilstoši paziņojumi. Ieviesta ērtāka grafiskā vide Grafana, kas dod iespēju aplūkot vairākus grafikus uz viena ekrāna un atspoguļos tos saprotamāk. Darba rezultātā tika izveidots divdesmit viens pieprasījums, no kuriem darbā ir iekļauti astoņi. No četrpadsmit pieprasījumiem tika saņemti grafiki un no septiņiem tika saņemti paziņojumi. Atslēgas vārdi: monitorēšana, Orabbix, Zabbix, Oracle, grafiki. Darba pamattekstā ir 18 lappuses, 9 attēli, 15 nosaukumu informācijas avoti.
- Item3D galaktikas kartes vizualizēšana(Latvijas Universitāte, 2017) Lazdiņš, Uldis; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteDarbā tiek apskatīti algoritmi liela izmēra datu kopas vizualizēšanai ar mērķi izveidot interaktīvu programmu, kas zīmē Eiropas Kosmosa aģentūras publicēto Gaia misijas Piena ceļa galaktikas karti. Publicētā datu kopa satur ap 1,1 miljardu zvaigžņu. Darbā pamatā tiek apskatītas dažas telpiskas koku datu struktūras ātrai un ērtai datu ieguvei no lielām datu kopām un izvēlētā algoritma realizācijas īpašības, kā arī tiek piedāvātas vairākas idejas algoritma uzlabošanai. Darba ietvaros tika izstrādāts vizualizēšanas programmas prototips un ģenerēti testa dati.
- Item3D galda spēles izstrāde ar Unity spēļu dzinēju(Latvijas Universitāte, 2021) Rasa, Krišjānis; Iljins, Jānis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darbs apraksta 3D galda spēles izveidi. Spēles funkcionalitāte ietver lokālu spēli diviem spēlētājiem. Spēle ir gājienu balstīta - spēlētāji mainās ar gājieniem. Programmai ir 3D lietotāja saskarne. Spēle veidota C# valodā ar Unity spēļu dzinēja palīdzību.
- Item3D grafikas atveidošana reālā laikā ar Vulkan API(Latvijas Universitāte, 2017) Bendrups, Alfrēds; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteMaģistra darba mērķis veikt pētījumu par dažādām 3D grafikas atveidošanas iespējām uz mūsdienu datoriem, fokusējoties uz Vulkan programmsaskarni (turpmāk API), apskatot tās stiprās un vājas puses kā arī atšķirības no alternatīvām. Līdz šim tirgu ir dominējušas 2 API, lai izmantotu videokartes grafisko procesoru (turpmāk GPU) grafikas atveidošanai – OpenGL un DirectX. Tā kā mūsdienās 3D grafikas detalizācija un sarežģītība ir augoša, ir nepieciešami jauni risinājumi, kas precīzāk atbilst mūsdienu datoru arhitektūrai un ierīču daudzveidībai, kā arī dotu izstrādātājiem lielāku kontroli pār visiem notiekošajiem aprēķinu procesiem. Darba ietvaros ir izstrādāti divi 3D grafikas dzinēji. Vienā ir izmantots OpenGL, bet otrā Vulkan. Izstrādātie dzinēji nodrošina sekojošu funkcionalitāti: 3D objektu ielāde no modelēšanas programmām (.obj failu formāts), novērotāja kamera un perspektīva, 3D modeļa attēlošana, objektu tranformācijas (XYZ pozīcija, XYZ rotācija, izmērs), tekstūru kartēšana uz objektu virsmām un virziena gaisma. Abu izstrādāto dzinēju veiktspējas ir salīdzinātas pēc sekojošiem parametriem: kadri sekundē, CPU kopējā noslodze, RAM un VRAM patēriņš un daudzu CPU kodolu lietojums. Izstrādātais Vulkan dzinējs ir ievērojami ātrāks par OpenGL analogu. Atslēgvārdi: Vulkan API, OpenGL, DirectX, 3D graphics, Rendering, GPU computing.
- Item3D modeļa iegūšana no attēliem(Latvijas Universitāte, 2016) Zērvēns, Matīss; Freivalds, Kārlis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteŠajā darbā tiek apskatīti dažādi iespējamie risinājumi, kurus varētu izmantot, lai ģenerētu koka lapas dzīslojuma trīsdimensiju modeli no lapas detalizēta attēla. Modeļa ģenerēšanas problēma tiek apskatīta, jo tā izveide ar modelēšanas programmas palīdzību ir sarežģīts un laikietilpīgs process. Lai risinātu aprakstīto problēmu, darbā vispirms tiek pētīta dzīslojuma izgūšanas problēma no sākotnējā lapas attēlā, pēc tam tiek apskatīta dzīslojuma 3D modeļa ģenerēšana no izgūtās dzīslojuma informācijas. Darba rezultātā tiek izmantotas dažādas pieejas un algoritmi, lai iegūtu koka lapas dzīslojuma divdimensionālo reprezentāciju un 3D modeli no tā.
- Item3D modelēšanas rīks(Latvijas Universitāte, 2012) Valters, Otto; Zuters, Jānis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darba mērķis ir apgūt OpenGL grafikas bibliotēku, 3D datorgrafikas īpatnības un algoritmus 3D modeļu apstrādāšanai. Kā projektu, ar kuru realizēt šos mērķus autors izvēlējās uz OpenGL bāzētu 3D modelēšanas rīka izveidi, jo, lai realizētu kvalitatīvu un ātru modelēšanas rīku ir nepieciešama augsta izpratne par OpenGL un 3D modeļu apstrādes algoritmiem. Kvalifikācijas darba gaitā ir izveidots rīks ar modelēšanas pamatfunkcijām un citu funkcionalitāti, kuru autors uzskatīja par noderīgu veidojot 3D modeļus un tika iegūtas jaunas zināšanas par mūsdienīgas 3D grafikas programmēšanu.
- Item3D Spēle un tās mājaslapa(Latvijas Universitāte, 2015) Jacuks, Pāvels; Lavrenovs, Artūrs; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteKvalifikācijas darbu izstrādāja Pāvels Jacuks kā daļu no pirmā līmeņa profesionālās studiju programmas Programmēšana un datortīklu administrēšana. Kvalifikācijas dara vadītājs ir Artūrs Lavernovs. Kvalifikācijas darba 3D spēles un mājas lapas nosaukums ir „GizmoSPEED”. Spēles un mājas lapas „GizmoSPEED” raksturojums: lidojot cauri tunelim, kas ik reizi tiek ģenerēts no jauna, spēlētājam jāizvairās no šķēršļiem un jāsakrāj pēc iespējas vairāk punktu. Kad tiek sasniegts augsts rezultāts, tiek piedāvāta izvēle saglabāt rezultātu MySQL datubāzē ar iespēju aplūkot to mājas lapas rezultātu sadaļā. Spēle ir 3D un tika veidota C# valodā ar 4.0 XNA un DirectX atbalstu. Mājas lapa tika izstrādāta ar Laravel 4.2.16 un MySQL atbalstu. Kvalifikācijas darba mērķis ir nostiprināt un iegūt jaunas zināšanas par spēļu programmēšanu, spēļu materiāla izstrādi(3D modelēšana, animēšana) un mājas lapu izstrādi. Spēle „GizmoSPEED” ir izstrādāta uz PC platformas. Kvalifikācijas darba uzdevums ir spēles „GizmoSpeed” programmēšana un spēles mehāniku izstrāde priekš PC platformas, spēles optimizācija un testēšana. Programmētā koda analizēšana, kas ir iekļauta dokumentācijā. Atslēgas vārdi: Spēle; C#; XNA 4.0; 3D;
- Item3D telpas modeļa veidošana no punkta mākoņiem(Latvijas Universitāte, 2021) Liepiņš, Edgars; Bundulis, Rūdolfs; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultātePasaulē, kas strauji kustās uz priekšu, 2D attēli ir pietiekami, lai dotu priekšstatu par notiekošo telpā, bet izveidojot 2D projekciju attēla formā no 3D pasaules, procesā tiek zaudēta telpiskā informācija. Savukārt, lai pilnībā aprakstītu telpā notiekošo un par to izdarītu secinājumus, nepieciešams šo informāciju iegūt atpakaļ. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt kādas ir šī brīža industrijas metodes gan telpiskās informācijas iegūšanai, gan telpas rekonstrukcijai, analizēt iegūtos rezultātus, un izdarīt secinājumus. Darba ietvaros tika ievākta informācija par pieejamām metodēm, kas ļauj iegūt telpisko informāciju un metodēm, ko izmanto telpas rekonstrukcijai. Tika arī izveidota programmatūra dziļuma datu iegūšanai un ar Open3D bibliotēkas rīkiem tika izveidota telpas rekonstrukcija.
- ItemA/S Capital elektroniskā veikala uzlabošana un specifika(Latvijas Universitāte, 2013) Zonnenberga-Zamberga, Zane; Vītiņš, Māris; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteMaģistra darba mērķis ir iepazīstināt lasītāju ar elektronisko veikalu specifiku un dot priekšstatu par to, kādi uzlabojumi būtu nepieciešami A/S Capital uzņēmuma elektroniskajam veikalam, lai uzlabotu lietotāja vēlmi biežāk iepirkties elektroniskajā veikalā. Galvenie darba uzdevumi ir – izpētīt dažādu elektronisko veikalu uzbūvi, savā starpā salīdzināt plusus un mīnusus, aptaujāt lietotājus par to, ko viņi sagaida no elektroniskā veikala un veikt izpēti par iegūtajiem rezultātiem, izstrādāt A/S Capital elektroniskajam veikalam filtra uzlabojumu, lai veicinātu A/S Capital elektroniskā veikala parocīgumu. Rezultātā izpētot un apkopojot informāciju, kas tika iegūta veicot pētījumus, tika secināts, ka A/S Capital izveidotais elektroniskais veikals ir diez gan parocīgs, un ka produkta filtra nozīme elektroniskā veikala uzbūvei ir liela nozīme. Darba apjoms: 95.lappuses, 46. attēli, 11. diagrammas, 4. tabulas. Atslēgvārdi: elektroniskais veikals, filtrs, Internets, aptauja, A/S Capital, satura pārvaldības sistēma, produkts.
- ItemA/S „Preiļu Siers” produkcijas uzskaites sistēma(Latvijas Universitāte, 2010) Tarasovs, Maksims; Zuters, Jānis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteBakalaura darba izvēlētā tēma ir „A/S ‘Preiļu Siers’ produkcijas uzskaites sistēma”. Bakalaura darba mērķis ir praktiski izstrādāt sistēmu, kas ļautu uzskaitīt saražoto produkciju un pieņemto pienu, kā arī izstrādāt tīmekļa vietni ar uzskaitīto datu pārskatu veidošanas iespēju, izmantojot uzņēmumā esošo aparatūru un programmatūru un brīvi pieejamas informāciju tehnoloģijas. Bakalaura darba izstrādes rezultātā tika izpētīta esošā situācija, izstrādāta sistēmas prasību specifikācija, projektējuma apraksts, sistēma, kas uzskaita saražoto produkciju, un tika izstrādāta arī tīmekļa vietne. Sistēmas vietne ir pieejama trijās valodās globālajā tīmeklī. Bakalaura darbs izstrādāts latviešu valodā, tas sastāv no 87 lappusēm, tajā ir 12 tabulas, 29 attēls, tā izveidei ir izmantoti 5 literatūras avoti.
- ItemAbstrakta diagrammēšanas sistēma un tās lietojumi(Latvijas Universitāte, 2012) Romanovskis, Didzis; Boitmanis, Krists; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteDokumentā tiek aprakstīta abstraktas diagrammēšanas sistēmas izstrāde, kā arī tās pielietojums prototipa aplikācijā. Šī sistēma tiks izmantota kā modulis jau esksitējošās datu vizualizācijas lietotnēs, kuras izstrādā SIA Tom Sawyer Latvia. Prototipa aplikācija tiek izstrāda tikai abstraktās diagrammēšanas sistēmas demonstrēšanas un testēšanas nolūkiem.
- ItemAbstraktās nozīmes reprezentācijas atvasināšana no esošajiem sintaktiskajiem un semantiskajiem attēlojumiem Latviešu valodā(Latvijas Universitāte, 2020) Sprukulis, Rihards; Grūzītis, Normunds; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteDabiskās valodas automatizētas sapratnes risinājumi ir aktuāli un tiek izmantoti ikdienā: liela apjoma teksta analīzē, informācijas izguvē un strukturēšanā, mediju un sociālo tīklu monitoringā u.c. Šo risinājumu implementācija balstās uz teksta semantiskajiem parsētājiem, kuru mašīnapmācībai nepieciešamas lielas, formāli anotētas datu kopas (valodas resursi). Viens no pēdējos gados plašāk pētītajiem teksta semantiskā attēlojuma formālismiem ir Abstraktā nozīmes reprezentācija (AMR). Latviešu valodai ir pieejami vairāki sintaktiski un semantiski anotēti valodas resursi, taču pašlaik vēl nav pieejama apjomīga, kvalitatīvi anotēta latviešu valodas AMR treniņdatu kopa. Iegūt AMR treniņdatus nav vienkārši – izmantot cilvēkresursus ir dārgi un laikietilpīgi, savukārt esošo angļu valodas AMR parsētāju precizitāte nav pietiekama, lai kvalitatīvu un konsekventu AMR attēlojumu automātiski projicētu latviešu valodas teikumiem, izmantojot mašīntulkošanu. Darba mērķis ir izstrādāt metodi un tās implementāciju AMR attēlojuma automātiskai atvasināšanai no esošiem zemāka līmeņa sintaktiski un semantiski anotētiem latviešu valodas resursiem. Darbā ir apskatīti dažādie attēlojumi, pētīti iespējami risinājumi, aprakstīta izvēlētā risinājuma implementācija, novērtēta iegūtā AMR attēlojuma kvalitāte un pārklājums.
- ItemAccenture biroju katalogs Android platformā(Latvijas Universitāte, 2011) Mežavilks, Kristaps; Kveders, Agris; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteLielu uzņēmumu, kuru biroji atrodas daudz un dažādās valstīs, darbinieki, dodoties komandējumā, dažkārt saskaras ar grūtībām nokļūt līdz attiecīgajam birojam. Kvalifikācijas darba „Accenture biroju katalogs Android platformā” ietvaros izstrādāju lietojumprogrammu „Accenture”, kas piedāvā ātri un ērti aplūkot informāciju par biroja atrašanās vietu un to kā nokļūt līdz birojam un, pievienojot birojus izlasei, ļauj aplūkot informāciju vēl ātrāk. Tā kā lietojumprogrammai nav nepieciešams savienojums ar internetu, tā tas ir ērts palīglīdzeklis uzņēmuma darbiniekiem dodoties komandējumā uz citiem birojiem ārvalstīs. Izstrādātā lietojumprogramma būs pieejama uzņēmuma „Accenture” darbiniekiem, lai atvieglotu nokļūšanu līdz birojiem ārvalstīs un ātri uzzinātu pamatinformāciju par birojiem.
- ItemAcu izsekošana vairākām personām pie monitoru sienas(Latvijas Universitāte, 2013) Hoļavina, Irina; Arnicāns, Guntis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteBakalaura darba “Acu izsekošana vairākām personām pie monitoru sienas” mērķi ir izveidot sistēmu un infrastruktūru, kas ļautu izsekot vairāku personu acu kustības pie monitoru sienas, lai personas varētu ar acu kustību starpniecību vienlaicīgi veikt darbības reālajā uz monitoru sienas, ka arī notiktu personu mijiedarbība (viena kopīgā uzdevuma veikšana), izmantojot acu kustības. Lai panākto šo mērķi bija nepieciešams izpētīt šajā jomā esošu zinātnisko literatūru, ka arī izveidot sistēmas prototipu un to novērtēt. Šīm mērķim tika veikti praktiskie testi. Ka arī bakalaura darbā ietvaros tika izveidoti prototipi, bet sistēma realizēta netika.
- ItemAcu kustību modelēšana horizontālās skenēšanas uzdevumos(Latvijas Universitāte, 2019) Pienene, Edgars; Šķilters, Jurģis; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteBakalaura darbā tiek veikts pētījums par acu kustību analīzi, laiku kāda tiek atrasta noteikta informācija horizontālās skenēšanas uzdevumos un cik reizes pirms tam ir bijusi skatiena fiksācija. Darba mērķis noteikt vai izceltu stimulu meklēšana notiek ātrāk kā neizceltu stimulu. Darbā tika veikti eksperimenti ar 30 dalībniekiem, ar acu kustību analīzes iekārtu. Rezultāta netika novērotas lielas atšķirības starp izceltu un neizceltu stimulu meklēšanu, bet tika pamanīts, ka meklēšana notiek lēnāk un lielāks skaits ar neatrastiem stimuliem ir gadījumos, kad ir daudz nevajadzīgu citu stimulu attēlā, kas novērš uzmanību.
- ItemAdamāra matricu atbalsta bibliotēka(Latvijas Universitāte, 2010) Bačkurs, Artūrs; Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāteDarbā “Adamāra matricu atbalsta bibliotēka” tiek realizēta funkciju bibliotēka, kas ļauj konstruēt dažādu izmēru Adamāra matricas. Tiek atbalstītas 9 būtiski dažādas Adamāra matricu konstrukcijas metodes. Bibliotēka tika veidota C++ programmēšanas valodā. Atslēgas vārdi: Adamāra matricas, Adamāra matricu konstrukcijas, C++