Bakalaura un maģistra darbi (ĢZZF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (ĢZZF) / Bachelor's and Master's theses by Subject "AERMOD"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemAtmosfēras aerosolu piesārņojuma līmeņa izplatības zonējums Rīgā(Latvijas Universitāte, 2015) Stulbergs, Oskars; Šteinberga, Iveta; Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāteMaģistra darbā „Atmosfēras aerosolu piesārņojuma līmeņa izplatības zonējums Rīgā” sagatavotas cieto daļiņu PM10 piesārņojuma izpatības zonas Rīgā, izmantojot Gausa dispersijas modeli AERMOD. Modelēšana veikta izmantojot 2013. gada operatoru sniegtās atskaites par emisijām atmosfērā un avotu darbības dinamiku, Rīgas Domes sniegto informāciju par transporta plūsmu mainību un pilsētas fona līmeņa mērījumus, veikta modeļa jutības analīze atkarībā no izmantotā režģa veida. Darbā izvērtēta 2-Gaiss datu bāzē iekļauto atskaišu kvalitāte, analizēti kļūdu avoti. Modelēšanas ceļā iegūta informācija par dažāda veida emisijas avotu nozīmību kopējā piesārņojuma līmeņa veidošanā, kas ļauj sagatavot praktiskus un efektīvus pasākumus piesārņojuma līmeņa mazināšanā, ņemta vēra arī citu valstu pieredze. Darba apjoms 75 lapas, satur 24 attēlus, 7 tabulas, pievienoti 2 pielikumi.
- ItemAutotransporta ietekme uz gaisa kvalitāti autoceļa A7 Ķekavas posmā(Latvijas Universitāte, 2022) Kampmanis, Tomass; Šteinberga, Iveta; Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāteMaģistra darbā “Autotransporta ietekme uz gaisa kvalitāti autoceļa A7 Ķekavas posmā” novērtēts autotransporta radītais atmosfēras piesārņojumu līmenis A7 Ķekavas posmā. Dati par satiksmes plūsmu tika iegūti izmantojot Latvijas Valsts ceļu stacionāra monitoringa datus, savukārt iedalījums pēc transportlīdzekļu klasēm veikts pamatojoties uz Valsts Centrālās statistikas pārvaldes apkopotajiem uzskaites datiem un CSDD apkopotās statistikas. Pētījuma praktiskajā daļā, lai veiktu scenāriju izstrādi un modelēšanu, izmantots AERMOD gausa dispersijas modelis. Modeļa datu ievadei izmantoti Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra dati par meteoroloģisko apstākļu raksturojošiem parametriem un stacionārajiem piesārņojuma avotiem Ķekavas teritorijā. Transporta radītās izplūdes gāzu faktiskās emisijas aprēķinātas pēc COPERT novērtējuma metodes, savukārt resuspensijas radītās emisijas pēc AP-42 metodikas. Modeļa validācijai veikti PMx daļiņu mērījumi 3 dažādos punktos, pēc iespējas dažādākos braukšanas apstākļos.