Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses by Author "Āboltiņa, Baiba"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemAlgebriskās nevienādības 11. klases matemātikas mācību riekšmeta saturā(Latvijas Universitāte, 2016) Atslēdziņa, Māra; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteBakalaura darba mērķis: Atbalsta materiālu izveide efektīvākai tēmas „Algebriskas nevienādības” apguvei. Lai sasniegtu darba mērķi, autore veica pētījumu, aptaujājot 13 matemātikas skolotājas no trīs novadu skolām. Analizējot aptauju, autore noskaidroja matemātikas skolotāju viedokli par tēmas „Algebriskas nevienādības” mācību procesu. Autore secināja, ka tēma „Algebriskas nevienādības” skolēniem ir saprotama, ja ir stabilas un labas pamatzināšanas no pamatskolas kursa. Visnozīmīgākais tēmas apguvē ir skolēnu patstāvīgais darbs, kā arī mācību stundā uzdotie mājas darbi zināšanu nostiprināšanai. Izanalizējot matemātikas skolotāju ieteikumus, autore izstrādāja atbalsta materiālus, kas veicina skolēnu patstāvīgo darbu: stundas paraugus, paškontroles lapas, formatīvās vērtēšanas darbus, apkopoja dažādu autoru teksta uzdevumus.
- ItemCaurviju prasmes 7. klases matemātikas uzdevumos(Latvijas Universitāte, 2021) Sagaloviča, Sarmīte; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteDarba autors: Sarmīte Sagaloviča. Darba tēma: Caurviju prasmes 7. klases matemātikas uzdevumos. Darba veids: Bakalaura darbs. Studiju programma: Dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs: Baiba Āboltiņa Bakalaura darbā tiek pētītas un analizētas caurviju prasmes 7. klases matemātikas uzdevumos. Darba mērķis ir apskatīt un analizēt matemātikas uzdevumus ar caurviju prasmēm. Darba uzdevumi ir apskatīt un izpētīt caurviju prasmju skaidrojumu un nepieciešamību. Izpētīt caurviju prasmes esamību un veidu, kā tās izpaužas matemātikā. Izvēlēties un analizēt caurviju prasmes 7. – 12. klašu matemātikas uzdevumos. Izpētīt Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas 7. klašu skolēnu prasmes un attieksmi pret tām, atrisinot matemātikas uzdevumus ar katru no caurviju prasmēm. Aptaujāt dažādu priekšmetu skolotājus un Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas 7.a, 7.d, 7.e klases skolēnus. Veikt darba analīzi, izdarīt secinājumus un priekšlikumus. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Tā pirmajā nodaļā tiek noskaidrots, kas ir caurviju prasmes, kāda ir caurviju prasmju nepieciešamība, kā arī tiek raksturotas caurviju prasmes. Otrajā nodaļā tiek noskaidrots un apskatīts kādā veidā caurviju prasmes tiek attēlotas matemātikas uzdevumos. Apskatīti no 7. līdz 12. klases matemātikas uzdevumi katrā caurviju pramsē. Trešajā nodaļā tiek apskatīti 7. klases matemātikas uzdevumi katrā caurviju prasmē visos 7. klases mācību gada tematos. Rezultātā iegūts skolotāju un Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas 7. klašu aptaujas rezultātu apkopojums, un 7. klases mtemātikas uzdevumu analīze par katru caurviju prasmi visos 7. klases mācību gada tematos. Darbs kopumā izklāstīts 54 lappusēs, tajā iekļautas 6 tabulas un 27 attēli. Darbā izmantoti 18 literatūras avoti un pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: caurviju prasmes, matemātika, uzdevumi.
- ItemĢeometrisko konstrukciju uzdevumi 7.-9. klasei(Latvijas Universitāte, 2014) Čīma, Beāte; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteBakaulaura darbā “Ģeometrisko konstrukciju uzdevumi 7.-9. klasei” tika apkopoti ģeometrisko konstrukciju uzdevumi atbilstoši katrai klašu grupai. Darbā apskatīta ģeometrisko konstrukciju uzdevumu vēsture, risināšanas gaita un dažādu lietotņu un lietojuma programmu apskats uzdevumu risināšanai . Tika izveidoti astoņi stundu plāni 7. klasei par konstrukciju uzdevumiem un pieci stundu plāni 8. un 9. klasei, kā arī izveidots zināšanu pārbaudes darbs katrai no klasēm ar vērtēšanu kritērijiem. Apkopoti anketēšanas rezultāti, kas iegūti aptaujājot matemātikas pedagogus. Darbs ieteicams matemātikas skolotājiem, kā palīglīdzeklis matemātikas stundām un fakultatīvām nodarbībām 7.-9. klasei. Izstrādāto darbu ir iespējams pielāgot arī vidusskolas klasēm un pat augstskolu studentiem, lai veicinātu izpratni par dažādām matemātikas tēmām. Atslēgas vārdi: Ģeometrija, ģeometriskā konstrukcija
- ItemIzvēlētu skaitļu teorijas nodaļu uzdevumi ar atrisinājumiem(Latvijas Universitāte, 2013) Haritonova, Vera; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteŠīs diplomdarbs ir skaitļu teorijas palīgmateriāls, kas domāts vidusskolas skolniekiem un pasniedzējiem, gatavojoties matemātikas olimpiādēm. Tā kā dotais atbalsta materiāls neprasa nekādu speciālu sagatavotību, izņemot parastas skolas zināšanas, ne tikai skolotāji, bet paši skolnieki var patstāvīgi to izmantot. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, divpadsmit paragrāfiem, noslēguma un literatūras saraksta. Ievadā ir nodefinēta tēmas aktualitāte, mērķis un uzdevumi, izvirzītie dotajā darbā. Pirmajā darba nodaļā katrā paragrāfā ir dota konkrētās tēmas teorija, uzdevumu risināšanas piemēri un uzdevumi patstāvīgai risināšanai, otrā darba daļa atšķir šo palīgmateriālu no daudzām skaitļu teorijas grāmatām, tāpēc kā tajā tiek parādīti katra uzdevuma, detalizēti un pieejami risinājumi. Un noslēgumā ir secinājumi par veikto darbu.
- ItemMatemātikas zināšanu pielietojums ārpus klases aktivitātēs(Latvijas Universitāte, 2013) Liepa, Līga; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteBakalaura darba autore ir Līga Liepa.Bakalaura nosaukums ir„Matemātikas zināšanu pielietojums ārpus klases aktivitātēs”.Darba mērķis ir izstrādāt aktīvu„Matemātikas dienu”skolēniem vecuma grupā no 7.līdz 9.klasei,kas balstīta uz matemātikas zināšanu nostiprināšanu un pielietošanu.„Matemātikas dienas”laikā skolēni iegūst izpratni par to,ka matemātika neeksistē viņu dzīvēs tikai kā mācību stunda, kamēr apmeklē izglītības iestādi,bet gan to,ka ar to saskare ir visas dzīves garumā.Darbā ir aprakstīts,kādas ir skolēnu vajadzības un vēlmes pusaudžu vecumā(7.-9. klase).Balstoties uz šīm vajadzībām ir izveidoti uzdevumu bloki un jēdzienu darba lapas matemātikā.Uzdevumu bloki veidoti pēc sporta spēļu/sporta dienas principa,kas varētu tikt ieviests kā jauns ikgadējs pasākums skolā.Jēdzienu darba lapas veidotas kā izzinošs mājas darbs,kura izpilde piemērota projektu nedēļai.Atslēgas vārdi:vecumposmu īpatnības,„Matemātikas diena”Sporta laukums,interesanti uzdevumi,matemātikas jēdzieni,darbs grupās
- ItemPārbaudes darbu komplekts lineārajā algebrā(Latvijas Universitāte, 2013) Ivane, Madara; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteDiplomdarbā apkopota teorija un izveidot pārbaudes darbu komplektu lineārajā algebrā. Darba pirmajā nodaļā aplūkota lineārās algebras teorija. Otrā nodaļa veltīta pārbaudes darbu izstrādāšanas un vērtēšanas metodikai. Pēdējā nodaļa veltīta tieši izstrādāto pārbaudes darbu analīzei. Darba pielikumā pievienotas pārbaudes darbu darba lapas, vērtēšanas kritēriji un pareizās atbildes. Atslēgvārdi: pārbaudes darbi; lineārā algebra; matricas; determinanti; lineāru vienādojumu sistēmas.
- ItemPerpendikularitāte telpā vidusskolas ģeometrijas kursā(Latvijas Universitāte, 2017) Namnieks, Andris; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteDarbs veltīts vidusskolas matemātikas skolotajiem. Darbā tiek analizēti akadēmiski pētījumi par jauniešu telpiskās iztēles un domāšanas aspektiem. Parādīta temata “Perpendikularitāte telpā” vieta LR izglītības dokumentos un analizēti pieejamie mācību līdzekļi. Piedāvāts ieskats pedagoģiskā eksperimentā kāda Valsts ģimnāzijā, un izveidoti atbalsta materiāli un metodiski ieteikumi temata veiksmīgai apguvei vidusskolā. Bakalaura darba “Perpendikularitāte telpā vidusskolas ģeometrijas kursā” vadītāja ir Baiba Āboltiņa. Bakalaura darbs sastāv no 69 lpp., 31 literatūras avota un 12 pielikumiem. Rakstīts latviešu valodā.