Spēlējot galda futbolu, vienmēr vajag sekot līdzi spēles gaitai, pēc iesistiem vārtiem piefiksēt rezultātu. Dažreiz notiek arī strīdus situācijas, kad viena puse apgalvo, ka bija iesisti vārti un rezultāts ir tāds, bet otra saka, ka rezultāts ir cits. Noderīgi zināt arī spēlē pavadīto laiku.
Kad parasta spēlēšana pārvēršas par rutīnu, gribas sarīkot turnīru, lai zinātu, kura komanda ir vislabākā. Tādā gadījumā nepieciešama spēles rezultātu rūpīga piefiksēšana un uzglabāšana., lai vēlāk varētu noteikt uzvarētāju un iegūt dažādus statistikas datus. Manuāla šo datu fiksēšana un uzglabāšana nav labākais variants, kā to darīt. Nepieciešama šo funkciju automatizācija.
Darba mērķi ir analizēt esošo situāciju, izveidot darba plānu, uzrakstīt sarakstu ar nepieciešamiem pilnveidojumiem, izveidot atbilstošu risinājumu, notestēt, realizēt produktu un izmantot gatavu produktu.
Darba rezultāts ir gatava universāla galda futbola skaitīšanas sistēma, kas prot darboties parastās spēles režīmā un turnīra spēles režīmā.