Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte / Faculty of Education, Psychology and Art by Author "Ābele, Eduards"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemIemācīšanās vecumgrupu atšķirības lēmuma pieņemšanas procesā „Monty Hall” dilemmā.(Latvijas Universitāte, 2015) Ābele, Eduards; Raščevska, Malgožata; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātePētījuma mērķis ir noskaidrot iemācīšanās atšķirības lēmuma pieņemšanā „Monty Hall” dilemmā starp pirmsskolas vecuma bērniem, skolniekiem un studentiem. Ir svarīgi uzzināt kā atšķirās lēmuma pieņemšanas stratēģijās un iemācīšanās ātrums „Monty Hall” dilemmā starp pirmsskolas vecuma bērniem vecumā no 4 līdz 5 gadiem, un no skolniekiem vecumā no 12 līdz 13 gadiem , un no studentiem vecumā no 24 līdz 25 gadiem. Tika apkopoti pētījumi par lēmuma pieņemšanu un iemācīšanos bērniem pirmsskolas vecumā, skolēniem un studentiem. Lēmuma pieņemšanas teorētiskais pamatojums tika izklāstīts normatīvajās un aprakstošajās teorijās. Iemācīšanās teorētiskais pamatojums tika izklāstīts galveno iemācīšanās teoriju aprakstā. Lēmuma pieņemšana un iemācīšanās pētījumā tika izskatīta no dažādiem skatu punktiem. Pētījuma empīriskie rezultāti parāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības lēmuma pieņemšanas procesā starp bērniem pirmsskolas vecumā, skolniekiem un studentiem, un pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības iemācīšanās ātrumā starp pirmsskolas vecuma bērniem un studentiem, un tiem pētījuma dalībnieki, kuri tika intervēti pēc uzdevuma izpildes, un neizvēlējās optimālo stratēģiju „Monty Hall” dilemmā ir tendence skaidrot savu stratēģijas izvēli ar heiristikām. Iegūto rezultātu intepritāciju var praktiski pielietot skatoties uz to kā pirmsskolas vecuma bērni, skolnieki un studenti iemācās risināt jaunas lietas un pieņemt lēmumus. Atslēgas vārdi: Lēmuma pieņemšana, iemācīšanās, pirmsskolas vecuma bērni, skolēni, studenti.
- ItemSociālo problēmu risināšanas saistības ar piesaistes stiliem jauniem pieaugušiem.(Latvijas Universitāte, 2017) Ābele, Eduards; Raščevska, Malgožata; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātePētījuma mērķis ir noskaidrot kādas pastāv saistības starp sociālo problēmu risināšanu un piesaistes stiliem jaunu pieaugušo grupā. Ir svarīgi uzzināt vai piesaistes stili var paredzēt (prognozēt) sociālo problēmu risināšanas stilus. Tika apkopoti pētījumi par sociālo problēmu risināšanu un piesaistes stiliem. Sociālo problēmu risināšanas modeļa teorētiskais pamatojums un piesaistes stilu teorētiskais pamatojums tika izklāstīts galveno teoriju aprakstā. Sociālo problēmu risināšana un piesaistes stili tika apskatīti no dažādiem skatu punktiem. Iegūtie pētījuma rezultāti liecina par to, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp piesaistes stiliem un sociālo problēmu risināšanu, un tieši starp naidīgo piesaistes stilu un izvairīgo problēmu risināšanas stilu, impulsīvo-nevērīgo problēmu risināšanas stilu un racionālo problēmu risināšanas stilu. Drošā piesaistes ir saistīta statistiski nozīmīgi ar impulsīvo-nevērīgo problēmu risināšanas stilu. No visiem piesaistes stiliem tieši naidīgais piesaistes stils prognozēja statistiski nozīmīgi visus problēmu risināšanas stilus.