Mācību materiāli / Training materials
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Mācību materiāli / Training materials by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 31
Results Per Page
Sort Options
- ItemModernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi matemātikas skolotājiem(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, MarutaGrāmata paredzēta studiju kursa “Modernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi” (4 kredītpunkti) apguvei integrētās profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” studentiem. Tajā iekļauts teorijas materiāls, uzdevumu piemēri un uzdevumi ar atrisinājumiem patstāvīgajam darbam. Materiālu var izmantot arī matemātikas skolotāji mācību procesā, gatavojot vidusskolēnus matemātikas olimpiādēm.
- ItemPilsonis 31 stundā. Migrācija. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai imigranti atņems man darbu? EKONOMIKA: specializācija, konkurence ĒTIKA: nacionālo atšķirību ievērošana, asimilācija / akulturācija PILSONĪBA: emigrācijas iemesli, nacionālo kultūru daudzveidība 2. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai mums vajadzētu atvērt savas robežas? EKONOMIKA: darba dalīšana, valsts ekonomiskā situācija ĒTIKA: Nesaskaņas starp tautām PILSONĪBA: Konstitūcija, ES tiesību sistēma, rasu, etniskā un reliģiskā tolerance, mierīga līdzāspastāvēšana sabiedrībā 3. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Pasaule bez robežām EKONOMIKA: starptautiskā tirdzniecība, valstu specializācija ĒTIKA: nācijas vērtības, dažādas reliģijas PILSONĪBA: nacionālās, kultūras un politiskās identitātes būtība, starptautiskā solidaritāte, kultūras mantojums
- ItemPilsonis 31 stundā. Mediji un propaganda. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai es dzīvoju informācijas burbulī? EKONOMIKA: konkurence ĒTIKA: mūsdienu informācijas sabiedrība PILSONĪBA: plašsaziņas līdzekļu ietekme uz cilvēku 2. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai mūsu valstī ir vārda brīvība? EKONOMIKA: vara un sabiedrība ĒTIKA: patiesība un viedoklis PILSONĪBA: preses / vārda brīvības būtība 3. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Kā atpazīt propagandu? EKONOMIKA: starptautiskā konkurence ĒTIKA: attieksme pret populāro kultūru PILSONĪBA: neatkarīgu plašsaziņas līdzekļu loma, nacionālā drošība, pilsoniskā pretestība
- ItemPilsonis 31 stundā. Sociālie tīkli. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Vai esmu atkarīgs no sociālajiem tīkliem? EKONOMIKA: alternatīvās izmaksas ĒTIKA: brīvība un atbildība, atkarība no tehnoloģijām un kā tas maina dzīvesveidu PILSONĪBA: informācijas sabiedrība 2. NODARBĪBA Temats: Sociālie tīkli Problēma: Live vs. virtuālā komunikācija EKONOMIKA: ekonomiskās sistēmas ĒTIKA: saziņa tiešsaistē: ieguvumi un draudi, draudzība PILSONĪBA: informācijas sabiedrības jautājumi 3. NODARBĪBA Temats: Balsošanas laiks Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomizācija ĒTIKA: attiecības starp indivīdu un pūli PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma
- ItemPilsonis 31 stundā. Piesārņojums. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Mana planēta - mana atbildība? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 2. NODARBĪBA Problēma: Videi draudzīgs bizness: mīts vai realitāte? EKONOMIKA: privātīpašuma tiesības ĒTIKA: godīgums, atbildība PILSONĪBA: vides aizsardzība 3. NODARBĪBA Problēma: Ilgtspējīga attīstība - vārdi vai zemes izdzīvošanas stratēģijas? EKONOMIKA: inovācija, valdības loma ekonomikā ĒTIKA: vides piesārņojuma samazināšana PILSONĪBA: vides aizsardzība
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolotāja profesionālā darbība(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Margeviča-Grinberga, Ieva; Šūmane, IlzeGrāmatas satura apguve palīdzēs sekmēt topošo skolotāju izpratni par izglītības zinātņu būtību, aktuālo izglītības paradigmu, par skolotāja profesionālo darbību, mācību procesa būtību, skolēna mācīšanās vadību. Studenti iepazīsies ar kompetenču pieeju pedagoģiskajā procesā un citiem skolotāja profesionālās darbības aspektiem. Grāmatā iekļauti gan ierosinoši uzdevumi, sākot tēmas apguvi, gan uzdevumi patstāvīgām studijām, kā arī jautājumi diskusijai, norādīta literatūra un avoti dziļākai tēmu izzināšanai, pašrefleksijas par skolotāja profesionālo darbību veicināšanai.
- ItemPilsonis 31 stundā. Vēlēšanas. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Vai es esmu racionāls vēlētājs? EKONOMIKA: ekonomiskā racionalitāte, ekonomika ĒTIKA: indivīda un sabiedrības attiecības PILSONĪBA: valsts, suverenitāte, politiskais process, vēlēšanu sistēma 2. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības 3. NODARBĪBA Temats: Vēlēšanas Problēma: Kā darbojas demokrātija? EKONOMIKA: ekonomikas sistēmas, valdība un sabiedrība ĒTIKA: demokrātiskas sabiedrības jēdziens un vērtības PILSONĪBA: demokrātiskas valsts principi un vērtības, neatkarības nozīme, pārstāvības būtība, dažādas pārvaldes formas, vairākuma valdība, minoritāšu tiesības
- ItemPsiholoģija jaunajam skolotājam(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Svence, GunaGrāmata ir domāta kā mācību līdzeklis jaunajiem skolotājiem, studentiem, kuri apgūst psiholoģiju. Pamatā grāmatas saturs tiek saistīts ar izglītības psiholoģiju kā vienu no psiholoģijas apakšnozarēm, akcentējot mācīšanās psiholoģiju. Grāmatā lasītājam būs iespēja ieskatīties dažos ar izglītības psiholoģiju saistītos tematos – skolotāju iesaistīšanās darbā, skolotāju pašefektivitāte, tās saistība ar dzīvesspēku, tāpat tiks aplūkoti dažādi temati saistībā ar „Skola 2030” aktualitātēm izglītības pamatnostādnēs mūsdienu skolā, bet kontekstā ar skolēnu akadēmiskajiem sasniegumiem, pašvadīto mācīšanos, metakognīciju, skolotāja lomas maiņu, sociāli emocionālo mācīšanos, mācīšanās psiholoģijas teorijām. Tā kā grāmatā ir likts akcents uz mācīšanās tēmu, sīkāk tiek apskatīti šādi temati: skolēnu akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori, piemēram, skolotāja un vecāku loma, skolēnu mācīšanās stilu jeb stratēģiju nozīme mācību procesā, mācīšanās motivācija un tās saistība ar skolēnu akadēmisko pašefektivitāti un izaugsmes domāšanu. Tāpat grāmatā ir dots ieskats pozitīvās izglītības praksē.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Terminu skaidrojošā vārdnīca: Pamatskola un vidusskola, 11-18 gadu vecumam(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolēna radošuma sekmēšana un vērtēšana(2020) Briška, Ilze; Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem. Piedāvātais materiāls potenciāli būs noderīgs ikvienā metodikas kursā pamatizglītības skolotāju programmās, lai mērķtiecīgi organizētu skolēnu radošuma un līdz ar to caurviju prasmju – jaunrades un uzņēmējspējas, kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas, kā arī pašvadītas mācīšanās – attīstību dažādās izglītības jomās. E-grāmata tapusi ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes projekta “Inovatīvo e-mācību grāmatu un videofilmu izstrāde jaunajām izglītības, pedagoģijas un sporta virziena studiju programmām” atbalstu.
- ItemPilsonis 31 stundā. Darbs. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Kā dzīvot kā Bils Geitss? EKONOMIKA: personīgais budžets, taupīšana un uzkrāšana, ieguldīšana, bizness ĒTIKA: iestādes PILSONĪBA: brīvais tirgus 2. NODARBĪBA Problēma: Kas ir labāk, vai 300 eiro pabalsts vai 300 eiro alga? EKONOMIKA: darbs, alga ĒTIKA: sevis nozīmēšana profesionālajā darbībā PILSONĪBA: mācīšanās mācīties nozīme, darba attiecības 3. NODARBĪBA Problēma: Vai roboti aizstās cilvēkus? EKONOMIKA: darba dalīšana, produktivitāte, tehnoloģijas, inovācijas, cilvēkkapitāls ĒTIKA: attiecības starp cilvēku un tehnoloģiju PILSONĪBA: sociālā un ekonomiskā labklājība
- ItemĪsi un vienkārši mācāmies pētīt un izprast matemātiku(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Mencis, JānisStudiju materiāli vidusskolas un pamatskolas matemātikas didaktikā matemātikas skolotāju programmas studentiem veidoti, ievērojot šādus principus: • studiju saturs atbilst kursa aprakstam “Skolas matemātikas praktikums II” un palīdz apgūt to, akcentējot mācību pieejas maiņu skolā un augstskolā un parādot dažādus sadarbības veidus; • grāmatas nodaļas veidotas, iekļaujot gan lekciju centrālos jautājumus saistībā ar matemātikas uzdevumiem, gan lekciju uzdevumus to satura jēgas izpratnei; • teorētiskais un praktiskais materiāls nodrošina atgriezeniskās saites iespējas; • komentāri uzdevumu veikšanai sniegti, balstoties uz praktiskām dzīves situācijām.
- ItemPilsonis 31 stundā. Nabadzība : Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA. Problēma: Kā es varu palīdzēt nabadzīgajiem? EKONOMIKA: privāts atbalsts, bezpeļņas organizācijas. ĒTIKA: draudzība, iejūtība. PILSONĪBA: sabiedriska organizācija, aktīva līdzdalība sabiedriskajā dzīvē.
- ItemMūzika sākumizglītībā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Stramkale, LigitaŠajā grāmatā analizēts mūzikas izglītības mērķis, uzdevumi, saturs un mācību līdzekļu dažādība; apskatīti mūzikas mācīšanas un mācīšanās principi un modeļi; raksturoti mūzikas izteiksmes līdzekļi, mūzikas klausīšanās, skaņdarba izpratnes un dziesmas mācīšanas un mācīšanās veidi; iztirzāti mūzikas klausīšanās organizēšanas posmi, mūzikas uztveres aktivizēšanas paņēmieni un vokālais darbs mūzikas stundās. Grāmatā ir iestrādāti pētījumu rezultāti, mūzikas metodiķu labās prakses materiāli, pamatojoties uz autores pārliecību un personīgo pieredzi vairāk nekā 25 gadu garumā mūzikas izglītības jomā. Metodiskais līdzeklis “Mūzika sākumizlīglītībā” būs saistošs gan studentiem, kuri apgūst mūziku bakalaura līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā “Sākumizglītības skolotājs”, gan jau praktizējošiem mūzikas skolotājiem un sākumizglītības skolotājiem, gan ikvienam, kuru interesē, kā plānot, vadīt, vērtēt un izvērtēt muzikālās aktivitātes, kuras lielākoties saistītas ar aktīvu mūzikas klausīšanos un dziedāšanu.
- ItemJēgpilns mācību process vizuālajā mākslā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Briška, Ilze; Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem, apgūstot studiju kursu “Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas: Vizuālās mākslas metodika”, kā arī praktizējošiem skolotājiem. Grāmata palīdzēs mērķtiecīgi organizēt vizuālās mākslas nodarbības, lai skolēns, mācoties vizuālo mākslu bez pratības kultūras izpratnē un pašizpausmē mākslā, gūtu pašvadītas mācīšanās, kritiskas domāšanas un problēmu risināšanas, jaunrades, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības pieredzi, pilnveidojot caurviju prasmes. Grāmatā vizuālā māksla uztverta nevis kā mērķis, bet gan kā līdzeklis daudzveidīgu personisku, sociālu un kulturālu mērķu sasniegšanai.
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma pirmskolā un sākumskolā. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemSkolotāja profesionālā identitāte un pedagoģiskā meistarība(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Miķelsone, Ilze; Odiņa, IndraGrāmata “Skolotāja profesionālā identitāte un pedagoģiskā meistarība” paredzēta studentiem, absolventiem, skolotājiem, skolotāju skolotājiem, tālākizglītotājiem, izglītības darbiniekiem un citiem interesentiem. Tās saturs atklāj izglītības sistēmas elastību un atvērtību sadarbībai un ir virzīts uz skolotāju kompetenču, pedagoģiskās meistarības un profesionālās identitātes pilnveidi, karjeras attīstību mainīgos apstākļos.
- ItemGarīgās veselības veicināšana izglītības iestādēs. Vadlīnijas politikas veidotājiem(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemKultūra mākslā un māksla kultūrā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, Austra; Bernāts, Guntars; Geikina, Silvija; Irbe, Ingrīda; Mūrnieks, Andrejs; Stikāne, IlzeJaunākajā kultūras un mākslas izglītības redzējumā tiek piedāvāta starpdisciplināra kultūras satura integrācija idejiski saderīgās jomās. Elektroniskā mācību grāmata ir veidota divās daļās. I daļa veltīta kultūras teorijas jautājumiem, bet II daļa – liberālajām mākslām, kuras veido Eiropas kultūras kanonu: vizuālā māksla, literatūra, mūzika un teātra māksla. Šāds mācību materiāls pēc būtības ir aktuāls, jo ietver divas atsevišķi nedalāmas un vienlaicīgi īstenojamas pieejas: • mācīšanās par kultūru un mākslu, kas nostiprina kultūras izpratnes jēdzienu; • mācīšanās caur kultūru un mākslu, kas koncentrējas uz personīgo jaunradi, lietojot dažādus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus