Mācību materiāli / Training materials
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Mācību materiāli / Training materials by Title
Now showing 1 - 20 of 31
Results Per Page
Sort Options
- ItemBērna radošā pašizpausme vizuālajā mākslā pirmsskolā(LU Akadēmiskais apgāds, 2022) Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta topošajiem skolotājiem studiju kursam Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas: vizuālās mākslas metodika un praktizējošiem pirmsskolas skolotājiem, bērnu vecākiem. Grāmata palīdzēs skolotājam mērķtiecīgi organizēt pašizpausmes procesu vizuālajā mākslā, lai bērnam veidotos vispārīgās jeb caurviju prasmes, kas ietver bērna darbības kognitīvos, emocionālos un sociālos aspektus, kuri palīdz apgūt zināšanas, izpratni un pamatprasmes cilvēka darbībai nozīmīgās jomās. Grāmatas autore ir LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes docētāja.
- ItemDabaszinātņu mācību metodika(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Logins, Jāzeps; Birziņa, Rita; Dudareva, Inese; Kalvāne, GuntaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem. Piedāvātais materiāls potenciāli būs noderīgs ikvienā metodikas kursā pamatizglītības skolotāju programmās, lai mērķtiecīgi organizētu skolēnu radošuma un līdz ar to caurviju prasmju – jaunrades un uzņēmējspējas, kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas, kā arī pašvadītas mācīšanās – attīstību dažādās izglītības jomās.
- ItemGarīgās veselības veicināšana izglītības iestādēs. Vadlīnijas politikas veidotājiem(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma pirmskolā un sākumskolā. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Skolotāja rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Terminu skaidrojošā vārdnīca: Pamatskola un vidusskola, 11-18 gadu vecumam(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Terminu skaidrojošā vārdnīca: pirmsskola un sākumskola, 3-10 gadu vecumam(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemGarīgās veselības veicināšanas programma. Vecāku rokasgrāmata(Latvijas Universitāte, 2020) PROMEHS; Latvijas Universitāte
- ItemĪsi un vienkārši mācāmies pētīt un izprast matemātiku(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Mencis, JānisStudiju materiāli vidusskolas un pamatskolas matemātikas didaktikā matemātikas skolotāju programmas studentiem veidoti, ievērojot šādus principus: • studiju saturs atbilst kursa aprakstam “Skolas matemātikas praktikums II” un palīdz apgūt to, akcentējot mācību pieejas maiņu skolā un augstskolā un parādot dažādus sadarbības veidus; • grāmatas nodaļas veidotas, iekļaujot gan lekciju centrālos jautājumus saistībā ar matemātikas uzdevumiem, gan lekciju uzdevumus to satura jēgas izpratnei; • teorētiskais un praktiskais materiāls nodrošina atgriezeniskās saites iespējas; • komentāri uzdevumu veikšanai sniegti, balstoties uz praktiskām dzīves situācijām.
- ItemIzglītības pētījumu aptaujas - no izveidošanas līdz datu apstrādei(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Geske, Andrejs; Grīnfelds, AndrisAptaujas ir ļoti svarīgs izglītības pētījumu instruments. Bieži vien jauniem pētniekiem ir maldīgs priekšstats, ka to izveidošana ir ātra un vienkārša. Tikai rūpīgi un precīzi izstrādātas aptaujas ir sekmīga pētījuma pamats. Autori cer, ka šī mācību grāmata būs drošs ceļvedis kursa darbu, diplomdarbu, maģistra darbu un promocijas darbu izstrādes laika pētījumos. Grāmata būs noderīga studentiem, maģistrantiem un doktorantiem, kā arī visiem, kas izstrādā un īsteno pētījumus izglītības jomā, datu savākšanai izmantojot aptaujas. Aptauju plānošanas, izstrādāšanas, pārbaudes un lietošanas izklāsts balstīts uz plašu teorētisko bāzi un autoru praktisko pieredzi starptautiskajā izglītības pētniecībā, kura gūta, kopš 1993. gada piedaloties IEA un OECD organizāciju starptautiskajos izglītības pētījumos.
- ItemJēgpilns mācību process vizuālajā mākslā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Briška, Ilze; Kalēja-Gasparoviča, DaigaGrāmata paredzēta studentiem, topošajiem skolotājiem, apgūstot studiju kursu “Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas: Vizuālās mākslas metodika”, kā arī praktizējošiem skolotājiem. Grāmata palīdzēs mērķtiecīgi organizēt vizuālās mākslas nodarbības, lai skolēns, mācoties vizuālo mākslu bez pratības kultūras izpratnē un pašizpausmē mākslā, gūtu pašvadītas mācīšanās, kritiskas domāšanas un problēmu risināšanas, jaunrades, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības pieredzi, pilnveidojot caurviju prasmes. Grāmatā vizuālā māksla uztverta nevis kā mērķis, bet gan kā līdzeklis daudzveidīgu personisku, sociālu un kulturālu mērķu sasniegšanai.
- ItemKultūra mākslā un māksla kultūrā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, Austra; Bernāts, Guntars; Geikina, Silvija; Irbe, Ingrīda; Mūrnieks, Andrejs; Stikāne, IlzeJaunākajā kultūras un mākslas izglītības redzējumā tiek piedāvāta starpdisciplināra kultūras satura integrācija idejiski saderīgās jomās. Elektroniskā mācību grāmata ir veidota divās daļās. I daļa veltīta kultūras teorijas jautājumiem, bet II daļa – liberālajām mākslām, kuras veido Eiropas kultūras kanonu: vizuālā māksla, literatūra, mūzika un teātra māksla. Šāds mācību materiāls pēc būtības ir aktuāls, jo ietver divas atsevišķi nedalāmas un vienlaicīgi īstenojamas pieejas: • mācīšanās par kultūru un mākslu, kas nostiprina kultūras izpratnes jēdzienu; • mācīšanās caur kultūru un mākslu, kas koncentrējas uz personīgo jaunradi, lietojot dažādus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus
- ItemModernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi matemātikas skolotājiem(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Avotiņa, MarutaGrāmata paredzēta studiju kursa “Modernās elementārās algebras un ģeometrijas elementi” (4 kredītpunkti) apguvei integrētās profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” studentiem. Tajā iekļauts teorijas materiāls, uzdevumu piemēri un uzdevumi ar atrisinājumiem patstāvīgajam darbam. Materiālu var izmantot arī matemātikas skolotāji mācību procesā, gatavojot vidusskolēnus matemātikas olimpiādēm.
- ItemMūsdienīga mācību vide skolēnu aktīvai iesaistīšanai mācību procesā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Margeviča-Grinberga, Ieva; Šūmane, IlzeGrāmatā apkopotas un analizētas jaunākās atziņas par mūsdienīgu mācību vidi un tās veidošanas iespējām skolā un klasē. Sniegts pārskats par zinātniskajā un metodiskajā literatūrā biežāk lietotajiem jēdzieniem, piemēram, droša (fiziski un emocionāli) mācību vide, inovatīva mācību vide, stimulējoša mācību vide, koprades mācību vide, figitālā vide, virtuālā mācību vide. Atspoguļoti pētījumi par mācību telpas dizaina ietekmi uz skolēnu iesaistīšanos mācību darbā un viņu mācību sasniegumiem. Apkopoti mācību telpas dizaina paraugi atbilstoši konkrētu mācību pieeju, metožu un organizācijas formu izvēlei. Grāmatā iekļauti uzdevumi, jautājumi diskusijai, pašpārbaudes jautājumi situācijas analīzei, lai rastu dziļāku izpratni par mācību vides iekārtošanu, tās novērtēšanas kritērijiem un ietekmi uz skolēnu mācību sniegumu.
- ItemMūzika sākumizglītībā(LU Akadēmiskais apgāds, 2020) Stramkale, LigitaŠajā grāmatā analizēts mūzikas izglītības mērķis, uzdevumi, saturs un mācību līdzekļu dažādība; apskatīti mūzikas mācīšanas un mācīšanās principi un modeļi; raksturoti mūzikas izteiksmes līdzekļi, mūzikas klausīšanās, skaņdarba izpratnes un dziesmas mācīšanas un mācīšanās veidi; iztirzāti mūzikas klausīšanās organizēšanas posmi, mūzikas uztveres aktivizēšanas paņēmieni un vokālais darbs mūzikas stundās. Grāmatā ir iestrādāti pētījumu rezultāti, mūzikas metodiķu labās prakses materiāli, pamatojoties uz autores pārliecību un personīgo pieredzi vairāk nekā 25 gadu garumā mūzikas izglītības jomā. Metodiskais līdzeklis “Mūzika sākumizlīglītībā” būs saistošs gan studentiem, kuri apgūst mūziku bakalaura līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā “Sākumizglītības skolotājs”, gan jau praktizējošiem mūzikas skolotājiem un sākumizglītības skolotājiem, gan ikvienam, kuru interesē, kā plānot, vadīt, vērtēt un izvērtēt muzikālās aktivitātes, kuras lielākoties saistītas ar aktīvu mūzikas klausīšanos un dziedāšanu.
- ItemNodarbība Apmaiņa(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Apmaiņa problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Ko cilvēkiem nozīmē apmaiņa? Kas ir kopīgs apmaiņai un cenai? Kāpēc slāpes nomocīts cilvēks samainītu maisiņu ar dimantiem pret glāzi ūdens?
- ItemNodarbība Nabadzība(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2023-03-07) Helmane, Ineta; Lāce, Inguna; Marsone, StaņislavaIzdevums Es, topošais pilsonis ir metodisks līdzeklis ekonomikas, pilsoniskās izglītības un ētikas mācību satura apguvei starpdisciplinārā pieejā, kas izstrādāti Erasmus+ KA2 projekta I, Citizen to Be ietvaros. Projekta materiāli sastāv no 12 nodarbībām: personība, nabadzība, roboti, ekoloģija, patērētājs, brīvprātīgais darbs, sociālie tīkli, viltus ziņas, darbs, veselība, maiņa, uzņēmējdarbība. Katra nodarbība ir sagatavota tā, lai tā atbilstu skolēnu vecuma grupai, kā arī sociālajai un kognitīvajai attīstībai. Katrai nodarbībai tiek piedāvāts ieteicamais mācību procesa apraksts, kas ietver 3 vai vairāk fragmentus. Katrā nodarbībā tiek aktualizēta konkrēta tēma, kas atspoguļo personīgo vai sociālo, vai globālo perspektīvu, ietverot ekonomiskos, pilsoniskos un ētiskos aspektus. Nodarbības Nabadzība problēmjautājumi personīgā, sociālā un globālā līmenī: Kāpēc pastāv nabadzība? Kāpēc dažiem cilvēkiem ir viss, bet citiem nav nekā? Visi ir bagāti: misija (ne) iespējama?
- ItemPilsonis 31 stundā. Darbs. Mācību resursi(LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Problēma: Kā dzīvot kā Bils Geitss? EKONOMIKA: personīgais budžets, taupīšana un uzkrāšana, ieguldīšana, bizness ĒTIKA: iestādes PILSONĪBA: brīvais tirgus 2. NODARBĪBA Problēma: Kas ir labāk, vai 300 eiro pabalsts vai 300 eiro alga? EKONOMIKA: darbs, alga ĒTIKA: sevis nozīmēšana profesionālajā darbībā PILSONĪBA: mācīšanās mācīties nozīme, darba attiecības 3. NODARBĪBA Problēma: Vai roboti aizstās cilvēkus? EKONOMIKA: darba dalīšana, produktivitāte, tehnoloģijas, inovācijas, cilvēkkapitāls ĒTIKA: attiecības starp cilvēku un tehnoloģiju PILSONĪBA: sociālā un ekonomiskā labklājība
- ItemPilsonis 31 stundā. Mediji un propaganda. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Šūmane, Ilze1. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai es dzīvoju informācijas burbulī? EKONOMIKA: konkurence ĒTIKA: mūsdienu informācijas sabiedrība PILSONĪBA: plašsaziņas līdzekļu ietekme uz cilvēku 2. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Vai mūsu valstī ir vārda brīvība? EKONOMIKA: vara un sabiedrība ĒTIKA: patiesība un viedoklis PILSONĪBA: preses / vārda brīvības būtība 3. NODARBĪBA Temats: Mediji un propaganda Problēma: Kā atpazīt propagandu? EKONOMIKA: starptautiskā konkurence ĒTIKA: attieksme pret populāro kultūru PILSONĪBA: neatkarīgu plašsaziņas līdzekļu loma, nacionālā drošība, pilsoniskā pretestība
- ItemPilsonis 31 stundā. Migrācija. Mācību resursi(Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2020) Helmane, Ineta; Klempere-Sipjagina, Agita1. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai imigranti atņems man darbu? EKONOMIKA: specializācija, konkurence ĒTIKA: nacionālo atšķirību ievērošana, asimilācija / akulturācija PILSONĪBA: emigrācijas iemesli, nacionālo kultūru daudzveidība 2. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Vai mums vajadzētu atvērt savas robežas? EKONOMIKA: darba dalīšana, valsts ekonomiskā situācija ĒTIKA: Nesaskaņas starp tautām PILSONĪBA: Konstitūcija, ES tiesību sistēma, rasu, etniskā un reliģiskā tolerance, mierīga līdzāspastāvēšana sabiedrībā 3. NODARBĪBA Temats: Migrācija Problēma: Pasaule bez robežām EKONOMIKA: starptautiskā tirdzniecība, valstu specializācija ĒTIKA: nācijas vērtības, dažādas reliģijas PILSONĪBA: nacionālās, kultūras un politiskās identitātes būtība, starptautiskā solidaritāte, kultūras mantojums