Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses by Subject "(4 – 5 years"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemPozitīvas emocionālas attīstības sekmēšanas iespējas bērniem dienas ritā pirmsskolā(Latvijas Universitāte, 2017) Eidinta, Ilze; Purmale, Rasma; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātePētījuma darba autors: Ilze Eidinta Pētījuma darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale Darba veids: kvalifikācijas darbs Pētījuma darba temats: Pozitīvas emocionālas attīstības sekmēšanas iespējas bērniem dienas ritā pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski izvērtēt bērna pozitīvās emocionālās attīstības nodrošināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1.Veikt teorētisko literatūras analīzi 2.Veikt praktisko pētījumu. Pētījuma hipotēze: pozitīvu emociju attīstība dienas ritā tiks nodrošināta un sekmēta, ja: pedagogs nodrošinās vidi un dienas ritu pirmsskolā atbilstoši bērna vecumam un individuālām vajadzībām; emocionāli pozitīvi sadarbosies ar ģimeni un pirmsskolas personālu. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā pētījuma metode – pedagoģiskas un psiholoģiskas literatūras salīdzinošā analīze. 2.Empīriskās pētījuma metodes: 1.Bērnu mērķtiecīga pedagoģiska novērošana. 2.Pirmsskolas pedagogu un vecāku anketēšana 3.Iegūto rezultātu apstrāde. Pētījuma darba saturs: anotācija latviešu, angļu valodā, saturs, ievads, 2 nodaļas un 7 apakšnodaļas, ieteikumi vecākiem, secinājumi, izmantotās literatūras un citu avotu sarakstā ir 52 vienības latviešu, angļu un krievu valodā, 12 tabulas, 24 attēli, 10 pielikumi. Teorētiskais pētījums pamatojas uz V. Avaņesovas, T. Bjūzena, S. Chess, J. Gipenreiteres, V. Golubinas, Ā. Karpovas, J. Kolominska, D. Lieģenieces, I. Puškareva, A. Šponas, A. Vorobjova u.c. atziņām. Pētījuma darba apjoms: 80 lpp. Pētījuma bāzi veido 13 bērni, 13 bērnu vecāki, 4 pirmsskolas pedagogi. Pētījuma darba rezultāti: kvalifikācijas darba autore, pamatojoties uz dažādu psiholoģijas un pedagoģijas nozaru autoru teorijām, kā arī pirmsskolas izglītības pedagogiem un bērna vecākiem, izpētīja bērnu pozitīvi emocionālas attīstības veicināšanu 4 – 5 g. veciem bērniem dienas ritā pirmsskolā, izmantojot dienas ritu, bērna vajadzības, rotaļas, mūziku, literāro darbu lasīšanu, fiziskās aktivitātes u.c. Autore izstrādājusi dienas ritu pirmsskolā, pozitīvu emociju veicināšanai bērnā visā dienas ritā. Darba izvirzītā pētījuma hipotēze apstiprinājās: pozitīvu emociju attīstība dienas ritā tiks sekmēta, ja: pedagogs nodrošina bērnam drošu vidi un dienas ritu pirmsskolā, atbilstoši bērna vecumam un individuālajām vajadzībām; emocionāli pozitīvi sadarbojas ar ģimeni un pirmsskolas personālu, jo salīdzinošie pētījumi par bērnu emocijām un emocionālām izpausmēm pierāda, ka veiktās pedagoģiskās darbības dienas ritā ir sekmējušas bērnu pozitīvas emocijas. Pētījuma darba izmantojamība: kvalifikācijas darbu var izmantot pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi un bērnu vecāki savu zināšanu pilnveidošanā un praktiskajā pielietojamībā bērna audzināšanai ģimenē. Atslēgas vārdi: emocijas, dienas rits, pirmsskolas vecums ( 4 – 5 gadi).