Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses

Permanent URI for this collection

IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 9066
  • Item
    Sociālā pedagoga un klases audzinātāja sadarbība skolēnu ar uzvedības problēmām veiksmīgai iekļaušanai vispārizglītojošas skolas sākumizglītības posmā.
    (Latvijas Universitāte, 2022) Ķērpe, Vita; Nīmante, Dita; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
    Diplomdarbs “Sociālā pedagoga un klases audzinātāja sadarbība skolēnu ar uzvedības problēmām veiksmīgai iekļaušanai vispārizglītojošas skolas sākumizglītības posmā” izstrādāts ar mērķi teorētiski analizēt sociālā pedagoga un klases audzinātāja sadarbības priekšnoteikumus iekļaušanas kontekstā un sniegt ieteikumus skolēnu ar uzvedības problēmām veiksmīgai iekļaušanai sākumizglītības posmā. Pētījumi gan Latvijā, gan ārvalstīs rāda, ka uzvedības problēmas izglītības iestādēs, sabiedrībā, kā arī bērnu un jauniešu vidū veido pieaugošu tendenci, ietekmējot sabiedrību kopumā. Empīriskais pētījums apstiprina, ka skolēnu problemātiska uzvedība negatīvi ietekmē mācību procesa norisi un Jūrmalas X pamatskolas skolas sociālais pedagogs kā resurss tiek izmantots nepilnīgi un sociālpedagoģiskais darbs pārsvarā vērsts uz seku mazināšanu.
  • Item
    Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā un novēršanā pret skolotāju skolā X 5.-8. klašu grupā
    (Latvijas Universitāte, 2022) Gaigala, Dita; Kraģe, Gunta; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
    Diplomdarbs “Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā un novēršanā pret skolotāju skolā X 5. – 8. klašu grupā” izstrādāts ar mērķi, lai izzinātu mobinga apjomu un izstrādātu metodes un ieteikumus, kas mazinātu mobingu pret skolotājiem pamatskolas “X” 5. – 8. klašu grupā. Teorētiskajā daļā tiek raksturots un izpētīts jēdziens “mobings”, tā veidi un izplatība, kā arī tiek veikts upura un pāridarītāja raksturojums. Praktiskajā daļā tiek analizēts pētījums pamatskolas X 5.-8. klašu grupā par mobinga mazināšanu un novēršanu pret skolotājie; izstrādāta programma, lai mazinātu un novērstu mobingu pret skolotājiem pamatskolās X 5. – 8. klašu grupā, veikta programmas aprobācija un analīze. Atslēgas vārdi: mobings, mobings pret skolotāju, skolēni, sociālpedagoģiskā darbība.
  • Item
    Sociālpedagoģiskais darbs ar skolēniem, kas ir pakļauti atstumtības riskam X Valsts ģimnāzijā 4.klasēs.
    (Latvijas Universitāte, 2022) Kiseļa, Jekaterina; Kraģe, Gunta; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
    Diplomdarbs “Sociālpedagoģiskais darbs ar skolēniem sociālās atstumtības mazināšanā X Valsts ģimnāzijā 4.klasēs” izstrādāts ar mērķi raksturot sociālās atstumtības problēmu X Valsts ģimnāzijā un sociālpedagoģiskās iespējas to mazināšanā 4.klasēs. Teorētiskajā daļā raksturota sociālā atstumtība un to ietekmējošie faktori, analizētas vecumposma īpatnības sociālās atstumtības rašanās procesā, izzināt sociālpedagoģiskās darbības iespējas sociālās atstumtības mazināšanā. Praktiskajā daļā analizēts veiktais pētījums par sociālo atstumtību X Valsts ģimnāzijā 4.klasēs. Izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai mazinātu sociālo atstumtību. Veikta programmas aprobācija un analīze. Atslēgas vārdi: sociālpedagoģiskā darbība, sociālais pedagogs, sociālā atstumtība, sociālās atstumtības mazināšana, ģimnāzija.
  • Item
    Sociālpedagoģiskā darbība savstarpējā skolēnu mobinga mazināšanā Rīgas X vidusskolas 6-8.klasēs.
    (Latvijas Universitāte, 2022) Inovska, Sandra; Kraģe, Gunta; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
    Sandras Inovskas diplomdarbs “Sociālpedagoģiskā darbība savstarpējās skolēnu mobinga mazināšanā Rīgas X vidusskolas 6.-8.klasēs” Diplomdarba mērķis – Raksturot skolēnu savstarpējo mobingu Rīgas X vidusskolas 6.-8.klasēs un izstrādāt sociālpedagoģisko programmu par mobinga mazināšanu, veikt tās aprobāciju un iegūto datu analīzi. Teorētiskajā daļā apskatīts mobinga raksturojums, tā veidi, izpausmes un pazīmes. Tiek raksturotas mobinga lomas, upuru un pāridarītāju pazīmes. Tiek apskatīts sociālpedagoģiskā darbība un sociālā pedagoga loma mobinga mazināšanai skolā. Praktiskajā daļā veikts pētījums Rīgas X vidusskolas 6.-8.klasēs, izstrādāta sociālpedagoģiskās darbības programma savstarpējā skolēnu mobinga mazināšanā Rīgas X vidusskolas 6.-8.klasēs un veikta tās aprobācija ar iegūto rezultātu izvērtējums .
  • Item
    Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības kultūras veicināšanā 5.-9. klasēs Bauskas novada X vispārējās izglītības iestādē
    (Latvijas Universitāte, 2022) Stūre, Inese; Raževa, Astrīda; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
    Par Ineses Stūres diplomdarbu “Sociālpedagoģiskā darbība pozitīvas uzvedības kultūras veicināšanā 5.–9. klasēs Bauskas novada X vispārējās izglītības iestādē.” Pētījuma mērķis ir raksturot uzvedības kultūru skolā 5.-9. klasēs, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu ar mērķi veicināt pozitīvu uzvedības kultūru. Teorētiskajā daļā aprakstīts uzvedības kultūras veidošanās process, pozitīvas uzvedības kultūras sasaiste ar mācību sasniegumiem, riskiem un to novēršanas iespējām skolā. Praktiskā daļa sastāv no uzvedības kultūras analīzes, veiktās sociālpedagoģiskās darbības pozitīvas uzvedības kultūras veicināšanā. Sociālpedagoģiskā programma izveidota, pamatojoties uz Bauskas novada X vispārējā izglītības iestādē veikto pētījumu. Realizētā programma pilnveidoja izglītojamo zināšanas par uzvedības kultūru, audzināmajiem tikumiem un veicināja audzēkņu pozitīvāku uzvedības kultūru izglītības iestādē.