Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses by Subject ".Leksiski gramatiskās uzbūves traucējumi vecākā pirmsskolas bērniem ar VSNA."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogoritmikas vingrinājumi leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību(Latvijas Universitāte, 2018) Medvedeva, Jūlija; Vilka, Ilze; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteDiplomdarba temats – Logoritmikas vingrinājumi leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā 5 –6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt logoritmikas vingrinājumu izmantošanas efektivitāti 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību leksiski gramatisko traucējumu mazināšanā. Pētījuma uzdevumi: 1.Veikt pētījuma problēmas teorētiskās un metodiskās literatūras analīzi. 2.Raksturot 5 – 6 gadīgu bērnu attīstību veselumā. 3.Veikt sākotnējo un atkārtoto leksiski gramatiskās attīstības izvērtējumu un izanalizēt iegūtos rezultātus. 4.Pamatojoties uz veikto literatūras analīzi izvēlēties atbilstošus logoritmikas vingrinājumus, kas virzīti uz leksiski gramatiskās struktūras sekmēšanu. 5.Īstenot koriģējoši attīstošo eksperimentālo darbību un noteikt logopēdiskā darba efektivitāti izmantojot logoritmikas vingrinājumus. 6.Analizēt un skaidrot pētījuma laikā iegūtos salīdzinošos rezultātu. Pētījuma metodoloģisko pamatu veido A. Gvozdeva, Filičovas, Čirkinas, Voronovas un Karušīnas darbi. Lai pārbaudītu izvirzītos uzdevumus praksē, autors veica pētījumu XXX Rīgas pirmsskolas iestādē. Apstrādājot pētījuma datus, darba autore apstiprināja hipotēzi par to, ka koriģējošajā darbā izmantoti logoritmikas vingrinājumi, kas virzīti uz vārdu izmaiņu un vārdu veidošanu iemaņu attīstību, kā arī aktīvā vārdu krājuma paplašināšanu, palīdz valodas leksiski gramatisko līdzekļu veidošanās procesam pirmsskolēniem ar VSNA III līmeni. Diplomdarba apjoms – 78 lappuses, toskait iekļauti 20 tabulas, 1 diagramma. Rakstot darbu, tika izmantoti 40 avoti, no kuriem 3 svešvalodā. Diplomdarbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, divām teorētiskajām nodaļām (38 lappuses), vienas praktiskās daļas (40 lappuses), secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un 6 pielikumiem. Pielikumos atspoguļota darba autores reālā, praktiskā darbošanās.