Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
Permanent URI for this collection
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.
Browse
Browsing Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses by Author "Āboltiņa, Baiba"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- ItemAtbalsta materiāli vidusskolas matemātikas kursā tematam - "Matemātiskie izteikumi, pierādījumi"(Latvijas Universitāte, 2011) Rinkus, Ilona; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbs ir uzrakstīts latviešu valodā. Tas satur 5 tabulas, 48 attēlus, 4 pielikumus, un 67 atsauces uz literatūras avotiem. Darba apjoms ir 88 lappuses. Diplomdarbā tiek piedāvāti atbalsta materiāli, kas paredzēti skolotājiem, vidusskolas matemātikas kursā, 10. klases tēmai – ”Matemātiskie izteikumi, pierādījumi”. Atbalsta materiāli sastāv no 11 stundu plāniem, 2 kontroldarbiem divos variantos ar vērtēšanas kritērijiem, 5 pārbaudes darbiem divos variantos ar vērtēšanas kritērijiem, 13 skolēnu darba lapām ar uzdevumiem, 21 skolotāju darba lapām ar uzdevumu atrisinājumiem un atbildēm un 3 CD formātā Microsoft Office PowerPoint prezentācijām.
- ItemDažādas mācību darba formas skolas matemātikas stundā(Latvijas Universitāte, 2011) Velaviča, Laura; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā ir iekļauta teorētiskā daļa par pamatizglītības un vidējās izglītības programmas galvenajiem mērķiem un uzdevumiem. Nodaļā par vispārīgās pedagoģijas problēmām ir analizēta netradicionālas mācību stundas ietekme uz skolēnu mācību rezultātiem. Diplomdarba praktiskā daļā ir izstrādāti matemātikas stundu projekti klases un ārpusklases darbam. Stundu projekti ir veidoti no 7. – 12. klasei: 7., 8., 9., 10. un 11. klasei ir katrai vienas stundas projekts, bet 12. klasei ir divi stundu projekti.
- ItemParalēlās projicēšanas metodes vidusskolas ģeometrijas kursā(Latvijas Universitāte, 2008) Fromberga, Ineta; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarba galvenā tēma ir paralēlā projicēšana. Tiek apskatītas paralēlās projekcijas īpašības, dažādu līniju attēli, plaknes un telpisku figūru paralēlā projicēšana. Sagatavots ieskaites darbs ar vērtēšanu. Tiek aplūkoti dažādi vidējās izglītības matemātikas mācību programmas standarti, kā arī salīdzinājums, cik daudz katra novirziena mācību plānā ietilpst darbā apskatītā tēma. Tiek parādīti piemēri no reālās dzīves un minētas profesijas, kurās šajā tēmā iegūtās zināšanas varētu tikt pielietotas dzīvē. Darbā tiek secināts, ka mācību programmas pārslogotība neatļauj šo tēmu vidusskolā aplūkot daudzpusīgāk, nekā tas tiek darīts šobrīd, lai skolēnus labāk sagatavotu mācībām augstākajās izglītības iestādēs. Bez visa tā paralēlā projicēšana ir arī labs veids kā mācīt skolēnam telpisko domāšanu.
- ItemPārbaudes darbi matemātikā 7.klasei(Latvijas Universitāte, 2011) Linka, Ieva; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā „Pārbaudes darbi matemātikā 7.klasei” ir aplūkoti didaktikas jautājumi. Pirmkārt, izstrādāti 18 pārbaudes darbu komplekti vienā vai divos variantos katrai tēmai pēc mācību standarta. Otrkārt, katram pārbaudes darbam ir piedāvāti vērtēšanas kritēriji. Darbā var iepazīties arī ar matemātika mācību programmu 7.klasei. Diplomdarba apjoms ir 107 lapaspuses ieskaitot pielikumu. Tas sastāv no 3 nodaļām, un tam ir divi pielikumi.
- ItemPārbaudes darbu komplekts kursam Algebra I(Latvijas Universitāte, 2006) Korņejeva, Kristīne; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarba mērķis ir izveidot pārbaudes darbu komplektu kursam Algebra I, kas palīdzētu studentiem apgūt lineārās algebras pamatus un izveidotu bāzes zināšanas, kas noder turpmākajās studijās. Darbs sastāv no vairākām nodaļām, kuras satur pašus pārbaudes darbus vairākos variantos, kas paredzēti studentu zināšanu pārbaudei pēc katra būtiskā temata beigšanas, un uzdevumu atrisinājumus. Klāt pievienoti vērtēšanas kritēriji, kas atvieglo pedagoga darbu un pamato vērtēšanu, un darbu veikšanai nepieciešamais laiks. Diplomdarbā ir arī apkopots teorētiskais materiāls (definīcijas un teorēmas)par tām algebras tēmām, ko apgūst pirmā kursa sākumā algebrā: determinanti, matricas un lineāras vienādojumu sistēmas. Diplomdarba izvēlētās tēmas aktualitāti pamato darba sākumā apkopotie kontroles plusi un tās pozitīvās ietekmes nosacījumi
- ItemPētnieciskie un problēmu uzdevumi skolas matemātikas kursā(Latvijas Universitāte, 2010) Kuzmina, Anete; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā „Pētnieciskie un problēmu uzdevumi skolas matemātikas kursā” tiek noskaidrots, kā radās pētnieciskie un problēmu uzdevumi, kāda ir atšķirība starp tiem, kāda ir to nozīme un nepieciešamība skolā. Darbā akcentēta starppriekšmetu saikne, ko veido šāda tipa uzdevumi, informācijas tehnoloģiju izmantošana tajos, kā arī aplūkots Eiropas Sociālā Fonda projekts, kas iepazīstina un atbalsta šādu uzdevumu izmantošanu matemātikas stundās.
- ItemPolinomi vidusskolas matemātikas kursā(Latvijas Universitāte, 2007) Ķempe, Janita; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbs „Polinomi vidusskolas matemātikas kursā” ir veidots kā metodisks palīglīdzeklis vidusskolas matemātikas skolotājiem. Darbā apskatīti gan vispārējās vidējās izglītības saturu reglamentējošie dokumenti, gan vidusskolas matemātikas kursa saturu reglamentējošie dokumenti. Darbs ietver teorētisko materiālu ar piemēriem par tēmu – polinomi. Katrai teorijas tēmai sastādīti uzdevumi un mājas darbi ar atrisinājumiem, kā arī izveidoti mācību saturam atbilstoši pārbaudes darbi un to vērtēšanas kritēriji.
- ItemStatistikas elementi vidusskolas matemātikas kursā(Latvijas Universitāte, 2011) Pundure, Ieva; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā „Statistikas elementi vidusskolas matemātikas kursā” ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā aplūkots tēmas „Statistikas elementi” standarts pamatskolai un vidusskolai. Izstrādāts tēmas „Statistikas elementi vidusskolas matemātikas kursā” tematiskais plāns. Otrajā nodaļā izveidots atbalsta materiāls skolotājiem. Izstrādāts katras stundas teorētiskais materiāls, pārbaudes darbi un to atrisinājumi, pētnieciskais darbs un spēle „Statistikas elementi”.
- ItemStereometrija pamatskolā(Latvijas Universitāte, 2011) Šaknere, Jolanta; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDarbā pamatota stereometrijas mācīšanas nepieciešamība pamatskolā. Darbā izzināti jauno tehnoloģiju pielietojumi matemātikas mācīšanai skolā, kā arī izstrādāts atbalsta materiāls pamatskolas skolotājiem – stereometrijas temata mācīšanai ar nodaļām: prizma, piramīda, cilindrs, konuss, lode. Diplomdarbs strukturāli veidots trijās pamata nodaļās. Pirmā nodaļa sevī ietver zinātniskās literatūras bāzi un aktualitātes pamatojumu, otrajā daļā tiek analizēti jauno tehnoloģiju pielietojumi matemātikā. Trešā darba nodaļa ietver autores izstrādātos materiālus interaktīvai tāfelei Promethean. Diplomdarba pielikumā tiek piedāvāts disks ar praktisku mācību materiālu AktivInspire vidē interaktīvai tāfelei Promethean. Katrā nodaļā ir teorija un uzdevumi ar atrisinājumiem par attiecīgo tēmu. Studiju nobeiguma darbā veiktais pētījums un izstrādātie materiāli pamatojas uz LR likumdošanas aktu prasībām, mācību literatūru, Latvijas un ārvalstu zinātnieku darbiem, publikācijām zinātnisko rakstu krājumos un periodikā, internetā pieejamiem materiāliem, kā arī Dobeles Valsts ģimnāzijas nepublicētiem materiāliem. Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi, kā arī izstrādāti priekšlikumi interaktīvās tāfeles izmantošanai pasniedzot stereometriju pamatskolā. Diplomdarbā ir 53 lapaspuses, izmantotas 2 tabulas, 82 attēli, kā arī paskaidrojumiem pievienots 1 pielikumi. Darbā izmantoti 16 informācijas avoti.
- ItemStereometrija pamatskolas kursā(Latvijas Universitāte, 2009) Rubule, Arta; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarbā „Stereometrija pamatskolas kursā” tiek iztirzāts pamatizglītības standarts un apkopoti eksāmena uzdevumi par šo tēmu. Darbā ir apkopoti pieejamie vēstures materiāli par izcilākajiem sasniegumiem stereometrijā, kā arī ir dots ieskats par stereometrijas apguvi Latvijas skolās 20. gadsimta 30.gados un veikts salīdzinājums starp 30. gadu mācību grāmatām un mūsdienu mācību literatūru. Diplomdarbā izveidotais metodiskais materiāls paredzēts šī temata sekmīgākai apgūšanai pamatskolas kursā.
- ItemTrigonometrijas nozīme vidusskolas ģeometrijas kursā(Latvijas Universitāte, 2006) Apine, Aiga; Āboltiņa, Baiba; Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteDiplomdarba mērķis ir parādīt trigonometrijas nozīmi vidusskolas ģeometrijas kursā, kā arī rast idejas tās interesantākai pasniegšanai, izmantojot trigonometrijas attīstības vēsturi un uzdevumus, kas cieši saistīti ar sadzīvi. Darbā tiek aplūkoti ģeometrijas uzdevumi pēc izglītības standartā noteiktajiem dokumentiem, šo uzdevumu risināšanas metodes, pielietojot zināšanas trigonometrijā. Kā arī izveidota statistika par valsts pārbaudījuma darbiem matemātikā no 1997. – 2005.gadam, izceļot ģeometrijas saistību ar trigonometriju. Trigonometrija neaprobežojas tik vien, kā ģeometrijas palīglīdzeklis, bet kalpo kā viena no pamatmetodēm ģeometrijas uzdevumu risināšanā.